طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال که با هدف پیشگیری از اختلالات بینایی در کودکان انجام می‌شود از امروز در استان آغاز شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛کریمی معاون پیشگیری از بیماری های اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه  طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال تا پایان آذر ادامه دارد، گفت: بیش از 85 هزار کودک 3 تا 6 سال در استان وجود دارد که تلاش می کنیم همه این افراد تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

کریمی با اشاره به برگزاری این طرح در سال های گذشته افزود: سال گذشته 42 هزار نفر از کودکان 3 تا 6 سال استان در این طرح شرکت کردند که از این تعداد 1000 نفر دارای انواع اختلالات بودند.

وی ادامه داد: از این 1000 نفر 68 کودک دچار تنبلی چشم بودند و یک کودک با تشخیص پزشکان جراحی شد.

مدیر کل بهزیستی استان هم با اشاره به جمعیت 20 هزار نفری معلولان استان که 10 درصد آن را نابینایان تشکیل می دهند بیان کرد: 50 درصد از این افراد اگر در زمان مناسب و از همان کودکی زیر پوشش طرح ها و معاینات اولیه قرار می گرفتند می توانستند از معلولیتشان پیشگیری کنند.

تنبلی چشم از جمله اختلالات خاموش و بدون علامت ظاهری است که در صورت به موقع تشخیص داده نشدن منجر به نابینایی در فرد می شود.

سلیقه با بیان کم هزینه بودن این طرح ها برای خانواده ها و رایگان بودن خدمات پزشکی پس از تشخیص اختلال در کودکان گفت: خانواده تنها با پرداخت مبلغ 2 هزار تومان به عنوان حق ویزیت می توانند نسبت به سلامت کامل چشم کودک خود اطمینان حاصل کنند.

مهد کودک ها، مراکز پیش دبستانی، مهدهای قرآنی و برخی مراکز بهداشتی و درمانی استان تا پایان آذر ماه پذیرای کودکان برای غربالگری تنبلی چشم خواهند بود.

انتهای پیام/ت

آغاز طرح غربال گری تنبلی چشم کودکان در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار