مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: در حال حاضر۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مربوط به استان گیلان هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی اکبری مدیرکل بیمه سلامت گیلان امروز به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران، گفت: امسال بیست و چهارمین سالگرد تأسیس بیمه سلامت در کشور است.

اکبری با بیان اینکه از ابتدای تأسیس بیمه سلامت تاکنون ۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند، افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مربوط به استان گیلان هستند که در طول سال ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بار به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت ۶۵۰ هزار روستایی و ۲۰۰ هزار شهروند شهری در شهر‌های بالا ۲۰ هزار نفر استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، گفت: برای ۲۰۵ هزار نفر که در حاشیه شهر‌های استان گیلان زندگی می‌کنند نیز دفترچه بیمه سلامت صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان کرد: در استان گیلان ۲ هزار و ۴۲۷ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که سالانه حدود ۳۶ میلیارد تومان هزینه درمان و داور و سایر خدمات به آن‌ها از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی به موارد تحت پوشش بیمه سلامت نیز اشاره و بیان کرد: تمام اقلام دارویی، خدمات بستری و درمان بیماران خاص اعم از پیوند کلیه، دیالیز، ام اس، تالاسمی، هموفیلی از سوی این بیمه پوشش داده می‌شود.

اکبری با اشاره به ابلاغ طرح تحول سلامت و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به نظام سلامت و ارتقای سطح پوشش بیمه همگانی در جامعه، تصریح کرد: کمبود بودجه یکی از مهم‌ترین مشکلات اجرای طرح تحول سلامت است.

انتهای پیام/ف

۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.