همایش بین المللی علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همایش بین المللی علوم اعصاب با حضور متخصصان و جراحان مغز و اعصاب و رشته‌های مرتبط از سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار کرد.

مجیدرضا فرخی رییس همایش بین المللی علوم اعصاب اضافه کرد: علوم اعصاب شاخه‌ای از علم است که به مطالعه اعصاب مرکزی شامل مغز، نخاع و رشته‌های عصبی و نحوه ارتباط سلول‌های عصبی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: برای آگاهی از کارکرد مغز باید از اطلاعات و نحوه عملکرد مغز نقشه برداری کنیم.

مجیدرضا فرخی ادامه داد: به کمک فناوری‌های نوین و دستگاه‌های پیشرفته، امکان بررسی عملکرد مغز فراهم شده به گونه‌ای که اگر قسمتی از مغز صدمه دید یا از بین رفت می‌توان آن را جبران کرد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش، بررسی آخرین یافته‌های علمی در زمینه نوروتکنولوژی و نقشه برداری مغز است.

رییس همایش بین المللی علوم اعصاب اضافه کرد: محور‌های این همایش سه روزه، نقشه شناختی مغز، علوم اعصاب محاسباتی، الکتروفیزیولوژی، پروتز‌های سیستم عصبی، توانبخشی عصبی شناختی با استفاده از دستگاه‌های نوروتکنولوژی و روانشناختی مغز است.

رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز گفت: پس از داوری ۲۰۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، ۶۰ مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی و پوستر انتخاب شد.

فرخی ادامه داد: علاوه بر محققان و صاحب نظران داخلی، متخصصانی از کشور‌های آلمان، آمریکا، فرانسه نیز به صورت ویدئو کنفرانس به ارائه نتایج تحقیقات علمی خود در زمینه نوروتکنولوژی و نقشه برداری مغز می‌پردازند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مراکز پیشرو در حوزه علوم اعصاب است.

رییس همایش بین المللی علوم اعصاب اضافه کرد: از ۴ سال پیش دومین مرکز نقشه برداری مغز کشور در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز راه اندازی شد و متخصصان این مرکز علاوه بر ارائه خدمات درمانی به بیماران، به امور پژوهشی و آموزشی نیز می‌پردازند.

انتهای پیام/ن

همایش بین المللی علوم اعصاب در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.