۳۰۰ میلیون تومان سالانه برای ۳۰۰ یتیم رامسری هزینه می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت اسلام شیخ صفر قاسمی مدیرعامل موسسه خیریه امیرالمومین رامسر در نخستین مجمع سلامت رامسر گفت: ۳۰۰ میلیون تومان سالانه فقط برای سلامت ۳۰۰ یتیم این موسسه در رامسر هزینه می‌ شود.

وی با بیان اینکه سمن‌ها با دولت‌ ها و دولت‌ ها با سمن‌ ها مشکل دارند بر رفع چالش سمن‌ ها تاکید کرد و افزود: کشور زمانی به توسعه می‌ رسد که به نهاد‌های مدنی توجه شود.

قاسمی گفت: بیش از هزار سمن در حوزه سلامت کشور فعالیت دارند و مشارکت مردم و افزایش سرانه سلامت با تقویت این سمن‌ ها اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه مشارکت فقط پول و اقتصاد نیست بلکه باید از فکر و ایده مردم استفاده شود، افزود: خدمات و توفیقات را نباید نادیده گرفت، اما اعتماد سازی در حوزه سلامت باید بیش از پیش گسترش یابد.

محمد آزاد فرماندار رامسر نیز در این مراسم گفت: در برهه از تاریخ کشور، مردم بیماری خود را به دلیل هزینه‌ های سنگین کتمان می‌ کردند، اما با بسته‌ هایی که دولت از ابتدای به دست گرفتن کشور ارائه داد این مشکل رفع شد.

وی افزود: مشارکت مردم همیشه باعث پایداری کار‌ها می‌ شود که در عرصه سلامت نیز باید به این مهم توجه شود.

فرماندار رامسر از تلاش‌های ۱۰ ساله ناظریان  رییس سابق و مبشری رییس جدید این اداره قدردانی کرد.

حسین کوزه گر معاون پرورشی آموزش و پرورش رامسر نیز در این مراسم با بیان اینکه سلامت، تربیت و آموزش سه رکن مهم در آموزش و پرورش است گفت: فعالیت‌ ها آموزشی و تربیتی نیازمند سلامت دانش آموزان است.

وی از ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش با شبکه بهداشت در شهرستان رامسر خبر داد و افزود: طرح دهان و دندان، طرح مروج سلامت، طرح سفیران سلامت، طرح جلوگیری از شپش، آموزش بیماری‌ های واگیر و غیرواگیر، مکمل یاری ویتامین‌ ها از جمله برنامه‌های مشترک این دو دستگاه است.

حجت الاسلام سید جعفر رضایی امام جمعه رامسر نیز در این نشست گفت: مجمع خیرین سلامت در رامسر آغاز به کار کرده است و باید تقویت شود.

وی افزود: اسلام به حوزه سلامت نگاه بسیار ویژه و خاصی دارد و باید استراتژی سلامت جامعه در آینده تدوین شود.

رضایی با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت و تمشیت امور باید در راستای رسیدن بندگان به خدا باشد گفت: دین عقل سالم را در بدن سالم میداند که باید نگاه دینی به حوزه سلامت داشت.

وی افزود: اگرچه معتقدم سیاست ما عین دیانت ما است، اما سیاسی کاری درحوزه علم و بهداشت بسیار آسیب زا است.

امام جمعه رامسر گفت: بسیاری از فعالیت‌ ها در حوزه‌ های مختلف مانند پرستاری اگرچه دارای حقوق است، اما اگر نگاه الهی شود، آن کار قداست پیدا میکند.

انتهای پیام/ م

هزینه ۳۰۰ میلیونی برای ۳۰۰ نیازمند در رامسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.