ممنوعيت فروش ارز و جرم بودن معامله و نگهداري دلار توسط افراد و واحدهاي صنفي غيرمجاز بازار ارز را در اين روزها شاهد سايه اي از نگراني ها كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ عرضه و فروش ارز تنها از طريق واحدهاي مجاز تعيين شده توسط دولت صورت مي گيرد كه از اين طريق دست دلالان و افراد غيرمجاز با تاكيد مجلس بر جرم بودن و مستوجب مجازات هاي پيش بيني شده در قانون از بازار كوتاه شده و تنها صرافاني كه از بانك مركزي مجوز دارند و در كانون صرافان نيز عضويت دارند با خاطري آسوده و با بهاي 1400 تومان دلار را به فروش مي رسانند از اين رو فضاي كلي بازار پرهيز از هرگونه معامله ارز به ويژه دلار است.

بنابراين گزارش؛ البته شنيده ها حاكي از دلار 1700 توماني در بازار است كه با حضور نيروي انتظامي و برخورد كردن با افرادي كه دلار را بالاتر از بهاي 1400 تومان بفروشند معامله دلار را با اين نرخ با مشكل روبرو كرده است.
اين گزارش حاكيست: صرافي هاي مجاز موظفند دلار را به قيمت 1400 تومان به فروش و زير 1400 تومان خريداري نمايند.
براساس اين گزارش هر پوند انگليس نسبت به پنجشنبه گذشته تغيير بهايي نداشت و با همان نرخ 2750 تومان معامله شد اما يورو با افزايش 10 توماني به نرخ بي سابقه 2200 تومان رسيد.
اين گزارش مي افزايد: در بازار معاملات ارزي نرخ برابري يورو به دلار به 1.268 و پوند به دلار به 1.5317 رسيد كه نشان از افزايش ارزش دلار در سطح جهاني دارد.
شايان ذكر است: درهم امارات با كاهش 4 توماني در بازار امروز 469 تومان به فروش رسيد.
گفتني است: به نقل از فارس ابراهيم درويشي معاون نظارتي بانك مركزي از ممنوع شدن خريد و فروش خارج از چارچوب ارز جمع آوري دلالان خياباني و افرادي كه ارز بدون فاكتور داشته باشند از روز يكشنبه خبر داد./ي
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار