معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه جمع آوری، ساخت ۲ تصفیه خانه فاضلاب و تکمیل و ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال در شهر کرمانشاه نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رضا داوودی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه گفت : اکنون یک تصفیه خانه در این شهر فعال است که برای ۳۲۴ هزار نفر جمعیت طراحی شده و نزدیک به ۷۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهر اکنون فاقد تصفیه خانه هستند.

وی دیگر مشکل شهر کرمانشاه را ورود فاضلاب به رودخانه‌های آبشوران و قره سو دانست و گفت: برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه نیازمند اعتبار هستیم، اما اکنون سالانه حدود سه تا ۶ میلیارد تومان برای این منظور اعتبار اختصاص داده می‌شود که با این میزان اعتبار امکان ساماندهی فاضلاب این شهر وجود ندارد.

داوودی ساماندهی سیستم فاضلاب شهر کرمانشاه را نیاز به تنوع مالی دانست و تصریح کرد: پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه اولویت اول کشور برای استفاده از تسهیلات بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا (AIIB) قرار گرفته که در این رابطه بازدید‌هایی از سوی کارشناسان این بانک از وضعیت فاضلاب شهر کرمانشاه انجام شد.

وی گفت: تمام مقدمات و اقدام‌های لازم انجام شده و مستلزم مذاکرات نهایی وزارت امور اقتصادی و دارایی با مسئولان این بانک هستیم.

وی افزود : قرار است در این راستا ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای ساماندهی سیستم فاضلاب شهر کرمانشاه اختصاص یابد.

داوودی گفت: بازپرداخت این تسهیلات توسط دولت تضمین شده و همچنین تامین این تسهیلات مصوبه شورای اقتصاد را دارد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه گفت: پیگیری‌های زیادی از سوی استاندار کرمانشاه و نمایندگان مجلس انجام شده و جلسات و مذاکرات فراوانی از سوی مسئولان در سطح ملی برای دریافت این تسهیلات صورت گرفته است.

به گفته وی با توجه به میزان اعتبار سالانه این شرکت در حوزه فاضلاب تنها می‌توانیم حداکثر سالانه ۱۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب را اصلاح و بازسازی کنیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون هشت تصفیه خانه فاضلاب در استان در مدار بهره برداری قرار دارد، گفت: این تعداد در شهر‌های کرمانشاه، سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین، اسلام آبادغرب، کنگاور، بیستون و شماره یک پاوه واقع شده است.

به گفته داودی، اکنون ۶ تصفیه خانه نیز در هرسین، شماره ۲ پاوه، روانسر، جوانرود، تازه آباد و سرمست در دست اجراست.

وی اضافه کرد : تصفیه خانه‌های شهر‌های پاوه و هرسین در سال ۹۷ و سایر شهر‌ها در سال ۹۸ وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی همچنین گفت: تصفیه خانه‌های شهر‌های صحنه، سنقر و کلیایی و کرندغرب نیز از محل اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب تامین اعتبار شده و امسال کلنگ زنی می‌شود.

وی تصریح کرد : هشت تصفیه خانه استان کرمانشاه توسط دفتر رهبر معظم انقلاب تامین اعتبار شده که پنج مورد در دست ساخت است و سه مورد دیگر هم امسال کلنگ زنی می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

یک تصفیه خانه در شهر کرمانشاه فعال است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.