مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا ظهر شنبه هفته در استان آینده خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رحیم صدیقی گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز چهارشنبه  رشد و افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده بخصوص برای نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در اواخر وقت امروز  تا ظهر شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید از غرب استان شاهد ابری شدن آسمان، وزش باد شدید همراه با رگبار باران و رعد و برق شدید ودر برخی نواحی تگرگ خواهیم بود.

صدیقی بیان کرد:شروع بارش‌ها از اواخر امروز چهارشنبه برای نیمه غربی استان و از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح شنبه برای کل استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: اوج بارش‌ها از اواخر وقت پنج‌شنبه تا بعدازظهر جمعه و برای مناطق غربی و جنوبی استان «بانه، مریوان، روآباد، اورامان، کامیاران» پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

صدیقی تصریح کرد: از لحاظ دمایی نیز از امروز تا روز پنج‌شنبه هفته جاری دما بطور میانگین ۲ تا ۳ درجه افزایش داشته و از روز جمعه تا اواسط هفته آینده بعداز عبور سامانه بارشی شاهد کاهش دما، در حدود ۵ تا ۶ درجه سانتیگراد بخصوص در طول شب و اوایل صبح خواهیم بود.

مدیر‌کل هواشناسی کردستان افزود: بعلت تشکیل گرد و غبار بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان طی سه روز آینده، ساعاتی از شبانه‌روز کیفیت هوا و دید افقی تا حدودی کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/م

کاهش دمای هوا دراستان کردستان

برچسب ها: آب وهوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.