عضو شورای شهر تهران در توئیتی از تلاش شورای شهر در استفاده از ظرفیت فعالان احتماعی برای بازگشت معتادان بهبود یافته به سطح شهر خبر داد.

به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بشیر حجت نظری عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «شب گذشته، تا حوالی ساعت یک بامداد به همراه همکاران عزیزم آقایان محسن‌هاشمی، محمدجواد حق‌شناس، افشین حبیب‌زاده و محمدعلیخانی و سرکار خانم شهربانو امانی از سه گرمخانه و مرکز نگهداری کارتن‌خواب‌ها و معتادان بازدید کردیم.

با بسیاری از افراد حاضر در این مراکز گفتگو کردم و از بسیاری از مشکلات آنان مطلع شدم که البته حل آن در حوزه اختیارات و توان مدیریت شهری نیست و لازم است سازمان‌ها و دستگاه‌هایی چون وزارت کشور، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و غیره توجه بیشتری به موضوع داشته باشند.

افراد حاضر در این گرم‌خانه‌ها از اینکه با برچسب کارتن خواب، گدا و غیره در جامعه شناخته شوند، هراس داشتند. برخی مبتلا به اچ‌آی‌وی بوده و بیش از نیمی از آنان نیز سابقه اعتیاد داشتند. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا امکان بازگشت معتادان بهبود یافته به سطح جامعه و داشتن شغل و موقعیت اجتماعی فراهم شود.

تلاش می‌کنیم بتوانیم در ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم‌ نهاد شهر تهران، از ظرفیت فعالان اجتماعی در این حوزه بیشتر بهره ببریم.»

اینستاگرام//تلاش شورای شهر تهران برای بازگشت معتادان بهبود یافته به سطح شهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار