امسال تلفات جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد 13درصد کاهش داشته است .

بکاهش ۱۳ درصدی تلفات جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمده گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلفات جاده ای در معابر شهری کهگیلویه و بویراحمد امسال 14 نفر و سال گذشته 16 نفر بود و در مجموع 13 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت در دومین نشست کمیسیون ایمنی راه ها در استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در 6 ماهه اول سال جاری 14 نفر در معابر شهری استان بر اثر تصادف فوت و یک هزار و 329 نفر مصدوم شدند.

وی بیان کرد: وضعیت جان باختگان حوادث رانندگی در 6 ماهه اول سال 97 در صحنه تصادف چهار نفر، حین انتقال یک و در مراکز درمانی 9 نفر فوت شدند.

خوشوقت عنوان کرد: سهم کاربران ترافیک در حوادث رانندگی چهار نفر رانندگان موتورسیکلت و 9 نفر عابران پیاده هستند.

وی تصریح کرد: 64 درصد تلفات مربوط به عابران پیاده در معابر شهری است که باید توجه بیشتری به این قضیه شود.

رئیس پلیس راهور استان تاکید کرد: درصد بیشترین علت تصادف فوتی در استان مربوط به بی توجهی به جلو بود که بخشی از آن به دلیل صحبت کردن با تلفن همراه و بخشی مشاجره درون خودرو و سایر مشکلات رانندگان است.

وی گفت: علت دیگر تصادف ها در استان، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه که به دلیل سرعت غیر مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه است.

خوشوقت با اشاره به نبود مرکز مانیتورینگ در استان افزود: استفاده از دوربین ها و تجهیزات هوشمند می تواند در مهار سرعت در معابر شهری استان موثر واقع شود.

وی بیان کرد: سهم وسایل نقلیه در تصادف های منجر به فوت 71 درصد خودروی سواری و 29 درصد موتور سیکلت است.

خوشوقت عنوان کرد: بیشترین علت تصادف منجر به جراحت 27 درصد بی توجهی به جلو، 18 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 16 درصد ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، 13 درصد رعایت نکردن حق تقدم،13 درصد رعایت نکردن فاصله طولی و 13 درصد سایر عوامل است.

وی تصریح کرد: بالاترین آمار تصادف بین ساعت 8 تا 12 شب و 50 درصد تصادف ها در روز و 50 درصد در شب اتفاق می افتد.

خوشوقت گفت:‌ اقدامات فرهنگی انجام شده در زمینه آگاهی بخشی به مردم شامل اعزام کارشناس به مدارس و صدا و سیما و نصب بنر و تیزر در سطح معابر شهری است.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: تقویت شهرداری ها جهت ایجاد مراکز مانیتورینگ در استان یک ضرورت است تا بتوان هم تخلفات را در سطح شهر رصد کرد و هم برای سامان دادن به مشکلات ترافیکی به موقع عمل کرد.

خوشوقت با اشاره به ضرورت احداث پل های مکانیزه در سطح شهر یاسوج افزود: با این کار هم تلفات کمتر شده و هم ترافیک روان تر خواهد شد.

وی اظهار داشت: 10 نقطه حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که شامل پل تنگ سریز، پل تلگاه، پل تنگاری، کمربندی یاسوج، پل روستای کریک، کمربندی گچساران، حد فاصل بوستان تا پل بریم، جاده باشت چرام، جاده یاسوج چرام و تنگ مهریان است.

خوشوقت تاکید کرد: اگر از بودجه حاصل از جریمه های رانندگی در زمینه ترافیک هزینه شود مشکل ترافیک حل خواهد شد.
براساس ماده 23 قانون تخلفات 60 درصد مبلغ جریمه ها در معابر جاده ای به اداره راه و شهرسازی و راهداری و در معابر شهری به شهرداری ها پرداخت می شود.

انتهای پیام/غ

کاهش تلفات جاده ای در معابرشهری

برچسب ها: حوادث ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.