سرپرست نمایشگاه هنر‌های تجسمی گفت: اولین نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی دانش آموزان دختر هنرستان حضرت زینب (س) در سالن اجتماعات این هنرستان برگزار شد.

مینا دهقانی سرپرست نمایشگاه هنر‌های تجسمی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: گرافیک یک هنر تجسمی برگرفته از قوه تخیل انسان است و برای رسیدن به آن باید تلاش نمود چرا که نمی‌توان با کشیدن یک اثر نقاشی گرافیک را خلق کرده بلکه نیاز به پرورش و تمرین در قوه تخیل دارد که چطور طرح و ایده توسط دانش آموز در ذهنش شکل بگیرد.

وی افزود: برای اولین بار در رشته گرافیک و همچنین با توجه به آثار ارزشمندی که توسط دانش آموزان در مقاطع دهم و یازدهم صورت گرفته بود با برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی به معرض دید عموم، که خوشبختانه مورد استقبال علاقه‌مندان به این رشته و والدین دانش آموزان قرار گرفت.

دهقانی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی بیشتر خانواده‌ها با هنر‌های فرزندان خود عنوان نمود.

استاد گرافیک هنرستان حضرت زینب (س) بیان نمود: در این نمایشگاه ۳۵۰ اثر توسط ۶۰ دانش آموز به نمایش گذاشته شده که طراحی ست اداری، ساخت آرم، انواع چاپ ترافارد، شیشه و منوپرینت، خط در گرافیک، کار‌های رنگی که اکثراً روی یک شی کاربردی مانند سفال، کتیبه‌های گلی صورت می‌گیرد و همچنین از کابرد رنگ در کاشی خرد شده که از ضایعات بود از نمونه کار‌های دانش آموزان رشته گرافیک رایانه می‌باشد.

دهقانی با ابراز خرسندی از توانایی دانش آموزان رشته گرافیک گفت: همانطوری که در عرصه هنر و گرافیک فرزندان ما تلاش می‌کنند تا توانایی‌های خود را با زبان گرافیک به تصویر بکشند انتظار می‌رود مسئولان شهرستان نیز حمایت مالی و معنوی خود را از سرمایه‌های شهرستان دریغ نکنند و برای رشد وشکوفایی آن‌ها تجهیزات و مکان‌هایی را اختصاص دهند تا علاقه‌مندان نیز بتوانند از نزدیک با این رشته بیشتر آشنا شوند.

 

انتهای پیام/ی

اولین نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی دانش آموزان دختر نایینی برگزرای شد

برچسب ها: هنرمندان ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.