خوشنود از راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشگاه خواجه نصیر برای دانشجویان نیازمند خبر داد.

تسهیلات دانشگاه صنعتی خواجه نصیر برای دانشجویان معلول یا نیازمند/ راه‌اندازی ۳ مجموعه خوابگاهی برای دانشجویان متاهلعبدالمجید خوشنود معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره تاسیس صندوق قرض الحسنه دانشگاه برای دانشجویان با شرایط خاص و معلول گفت: صندوق قرض الحسنه‌ای به تازگی به وسیله هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تاسیس شده است و تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود؛ این صندوق ذیل نظر معاونت دانشجویی و معاونت اداری مالی دانشگاه، تسهیلات وام از بانک را برای دانشجویان متقاضی که دارای معلولیت های جسمی یا مشکلات مالی هستند، فراهم می‌کند.

وی افزود: وامی که از طریق این صندوق در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد کاملا قرض الحسنه است ومبلغ آن بر حسب موجودی صندوق و نیازهای دانشجویان متقاضی تعیین می‌شود؛ سایر وام‌های دانشگاه از قبیل وام تحصیلی، ودیعه مسکن دانشجویان متاهل و دانشجویان دکتری توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری و صندوق رفاه دانشجویی در اختیار دانشجویان متقاضی قرار می‌گیرد.

 تعداد دانشجویان متاهل و متقاضی خوابگاه بیش از ظرفیت موجود

خوشنود بیان کرد: دانشگاه صنعتی خواجه نصیر 3 مجموعه خوابگاهی را برای دانشجویان متاهل درنظر گرفته است؛ تعداد متقاضیان خیلی بیشتر از ظرفیت موجود است ولی دانشگاه تلاش دارد در قالب 3 مجموعه دانشگاهی دانشجویان را اسکان دهد. دانشجویان متاهل همچنین می توانند از وام ودیعه مسکن که از طریق صندوق رفاه در اختیار آنها قرار می‌گیرد، بهره ببرند.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر افزود: تمام دانشجویان ورودی جدید اسکان پیدا کرده‌اند و از این نظر مشکلی نداریم؛ در حال حاضر به جز دانشجویانی که در حومه تهران هستند یا دانشجویان فارغ التحصیل و در آستانه فارغ التحصیلی، متقاضی واجد شرایط برای اسکان دانشجو در خوابگاه نداریم.

تاکید دانشگاه بر بیمه حوادث دانشجویان

وی گفت: بیمه دانشجویان یکی از ضروریات دانشجویی است و طبق روال گذشته بیمه حوادث در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد؛ دانشگاه درحال بررسی عملکرد شرکت بیمه گذار سال گذشته است ودر صورت تایید عملکرد آن قرارداد شرکت بیمه گذار به مدت یک سال تمدید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.