تحویل دینار به زائران حسینی در شعب بانک ملی در شهر نجف موجب معطلی بیش از حد این زائران شده است.

سرگردانی و معطلی زائران حسینی در نجف برای تحویل ارز + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از صبح امروز (سه شنبه) تعدادی از زائران حسینی که در نجف حضور داشتند بعد از مراجعه به بانک ملی شعبه نجف نسبت به کند بودن انجام امورات مربوط به تخصیص ارز ابراز نارضایتی کردند.

براساس گزارشات میدانی، کسانی که در تهران در سایت حج و زیارت (سامانه سماح) ثبت نام کرده اند و برای گرفتن ارز دولتی به شعبه بانک ملی مستقر در نجف اشرف مراجعه می کنند، به دلیل ازدحام جمعیت در مقابل بانک ملی نجف و صف های طولانی برای دریافت دینار توسط زائران، نمی توانند به راحتی ارز مورد نیاز خود را تامین کنند و مجبورند ساعتها در صف بمانند.

این در حالی است که در روزهای گذشته بانک ملی اعلام کرده بود که زائران اربعین می توانند با پرداخت ۹۶۰ هزار تومان (معادل ۱۰۰ هزار دینار عراقی) به صورت الکترونیکی و با در دست داشتن رسید و شماره پیگیری، در هر سه مرز مهران، شلمچه و چذابه و شعب بانک ملی در نجف و کربلا و کاظمین ارز خود را دریافت کنند.

عباس قزوینی، یکی از مسئولین روابط عمومی سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با علت کند پیش رفتن ارائه دینار به زائران اربعین در نجف اشرف، گفت: نهاد های تامین کننده ارز ( دینار) زائران حسینی در اربعین بانک مرکزی، بانک ملی و ستاد مرکزی اربعین هستند و این مراجع در رابطه با تامین ارز زائران اربعین می بایست پاسخگو باشند. وظیفه ما ثبت نام و اعزام زائران و بحث حل مسائل مربوط به ویزای زائران اربعین است؛ تامین ارز (دینار) به سازمان حج و زیارت ارتباطی ندارد.


بیشتر بخوانید: بانک مرکزی عراق برای تامین ارز زائران همکاری نمی‌کند


لازم به ذکر است که هم اکنون در بازار نجف، دینار به قیمت ۱۴ تومان فروخته می شود و فروشندگان و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی پول ایرانی (ریال) را به ندرت از زائران ایرانی قبول می کنند.

در شرایطی که قرار است این گونه اقدامات در جهت تسهیل امور زائران حسینی انجام شود، متاسفانه شاهد هستیم که نبود هماهنگی بین مسئولین، زائران را از زیارت کردن باز داشته است.

 مشکلات تحویل دینار در بانک ملی شعبه نجف به  زائران اربعین را در فیلم های زیر ببینید:

 

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار