حضور 1200 شرکت کننده از 50 دستگاه دولتی در جشنواره شهید باهنر کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از حضور هزار و 200 شرکت کننده از 50 دستگاه دولتی در جشنواره شهید باهنر کرمان خبر داد و گفت: این جشنواره به مناسبت هفته دولت در 9 رشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری‌ خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در همایش جامعه ورزش استان کرمان که همراه با اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی شهید باهنر به مناست هفته تربیت بدنی و ورزش در سالن اجتماعات اداره فنی و حرفه ای کرمان واقع در بلوار جمهوری ـ بعد از چهار راه امیرکبیر برگزار شد، با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش، به بیان گزارش مختصری از رقابت های کارکنان دولت با عنوان جشنواره فرهنگی ـ ورزشی شهید باهنر پرداخت و بیان داشت: رقابت ها از شهریور ماه در رشته های انفرادی چون: بدمینتون، آمادگی جسمانی، دو و میدانی، دارت، شطرنج، تنیس روی میز و در رشته های تیمی والیبال، فوتسال و طناب کشی آغاز شد.

وی افزود: بیش از هزار و 200 شرکت کننده از 50 ارگان در این مسابقات با هم به رقابت پرداختند.

امیری خراسانی با اعلام اینکه بر اساس قانون یک درصد بودجه دستگاه ‌های دولتی به ورزش اختصاص دارد، تصریح کرد: کارکنان دستگاه‌های دولتی در استان باید به دنبال اختصاص این سهمیه و ترویج بیشتر ورزش در دستگاه ‌های خود باشند. 

وی به برگزاری جلسه شورای عالی ورزش به ریاست فدایی، سرپرست استانداری کرمان اشاره کرد و یادآور شد: در آن جلسه، مصوبه ای به منظور توسعه ورزش همگانی در بین کارکنان دولت داشتیم که بر اساس آن، مقرر شد، هر هفته یک ارگان میزبان کلیه کارکنان ادارات در برنامه همایش ورزش صبحگاهی باشد.

امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه  در ورزش تنها بُعد قهرمانی مدنظر نیست، گفت: برای داشتن جامعه، خانواده و فرزندانی سالم نیازمند ترویج ورزش همگانی در اجتماع هستیم.

وی با بیان اینکه ورزشکاران استان کرمان در سطح ملی و جهانی از جایگاه خوبی برخوردار هستند، افزود: امسال در مسابقات آسیایی جاکارتا 22 نماینده از استان کرمان حضور داشتند که این، بهترین کاروان ورزشی استان کرمان در ادوار تاریخ بود.

امیری خراسانی تصریح کرد: در مجموع، ورزشکاران استان کرمان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشتند.

وی ضمن تشکر ویژه از ادارات استان که در جشنواره کارکنان دولت، حضور فعالی داشتند، ابراز امیدواری کرد: در سال های آتی شاهد حضور پررنگ کلیه دستگاه های استان با حداکثر نیرو در این جشنواره باشیم.

این مراسم با تقدیر از دستگاه‌ های برتر و تجلیل از ورزشکاران، نفرات و تیم‌های برتر دستگاه‌های دولتی استان همراه بود.

انتهای پیام/ب

همایش جامعه ورزش و اختتامیه جشنواره کارکنان دولت در کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار