معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: شورا‌های دانش آموزی در مدارس در واقع تمرین یک نوع دموکراسی است.

آغاز بیست ویکمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با حضور در مراسم انتخابات شورای دانش آموزی در یکی از مدارس مشهد گفت: شورا‌های دانش آموزی در مدارس در واقع تمرین یک نوع کار دموکراسی است البته به این معنا که حقوق همه افراد به ویژه حقوق اقلیت در جامعه رعایت و محترم شمرده می‌شود.

وی افزود: جایجایی آسان قدرت از ویژگی‌های دموکراسی در جوامع است و اگر امروز در جامعه اختلاف و چند دستگی پیدا کردیم به این خاطر است که در مدرسه دموکراسی را تمرین نکرده ایم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: نگاه به آزادی باید با نگاه ارزش شناسانه همراه باشد چرا که اگر اینگونه بود ارزش‌های دیگری همچون عدالت اجتماعی را به دنبال خود می‌آورد.

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تقویت تفکر نقادانه و پرسش گرانه را از اهداف اصلی تشکیل شورا‌های دانش اموزی است.

وی گفت: اصل راه اندازی تشکل‌های دانش آموزی علاوه بر مشارکت و تربیت اجتماعی تقویت روحیه پرسش‌گری است و امروز خوشحالیم که دانش آموزان ما به این سمت حرکت می‌کنند که بدون بررسی مطلبی را نپذیرند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به انتخاب رئیس مجلس دانش آموزی کشور از خراسان رضوی این مجلس را برآیند شورا‌های دانش آموزی افزود: شورای مدرسه با پیگیری و درایت می‌تواند بازوان توانمند مدیر مدرسه و زبان گویای دانش آموزان باشد.

مالک اشرفی گفت: شورا‌ها در مدارس می‌توانند پیشنهاد‌های دانش آموزان را ارائه کنند چرا که همواره تجربه ثابت کرده است بهترین ایده‌ها برای اداره مدارس از طرف دانش آموزان ارائه می‌شود و این شورا تشکیل شده است که حرف زدن و حل مسئله را به دانش آموزان یاد داده و ایده‌های نو را پرورش دهد.

وی افزود: امروز ۹۴۰ هزار دانش آموز در ۸ هزار و ۹۰۰ آموزشگاه استان در این انتخابات شرکت می‌کنند و بالغ بر ۶۸ هزار دانش آموز را به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شورا‌های دانش آموزی استان انتخاب می‌کنند.
 
انتهای پیام//م. ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.