ویدئویی با جزئیات کامل از هزینه‌های سفر اربعین و مقایسه آن با دیگر سفرهای پرخرج خارجی ایرانیان را مشاهده خواهید کرد.

آیا اربعین پرخرج‌ترین سفر ایرانیان است؟+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها که بازار عاشقی زائران اربعینی داغ است و دلدادگان اباعبدلله الحسین‌(ع) خود را با هر شرایطی به مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا می‌رسانند تا به زیارت اربابشان برسند، عده‌ای سعی دارند با برخی شایعه سازی‌های بی پایه و اساس وجهه‌ی پیاده‌روی اربعین را خدشه دار کنند. چیزی که هر سال با شروع ماه صفر و پیاده‌روی شیعیان شنیده می‌شود این است که چرا هزینه‌های هنگفت و نابجا برای این سفر معنوی صورت می‌گیرد.

اما نکته قابل توجه اینجاست که مهم ترین مقصد گردشگری خارجی ایرانیان، ترکیه است، به طوری که در سال 2017 میلادی، ایران با فرستادن حدود 2/5 میلیون گردشگر سومین مبدا برتر گردشگری ترکیه لقب گرفت. طبق اعلام گردشگری ترکیه میانگین درآمد حاصل از هر گردشگر در این سال چیزی حدود 630 دلار بوده است. گفتنی است که سفر ایرانیان به ترکیه در سال گذشته، باعث خروج یک میلیارد و 575 میلیون دلار ارز از کشور شده است. این در حالی است که حداکثر هزینه یک زائر اربعین حدود 140 دلار میشود که در پی آن 350 میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

در همین رابطه ویدئویی با جزئیات کامل از هزینه های این سفر معنوی و مقایسه آن با دیگر سفرهای پرخرج خارجی ایرانیان منتشر شده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد:

انتهای پیام/
برچسب ها: اربعین ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۵۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
نه بهترین سفر ایرانیان هست و کم هزینه ترین میباشد به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی اگر اجازه میدادند 20میلیون نفر از ایران به کربلا در روز اربعین به زیارت میرفتند .
آخرین اخبار