مردم دارالعباده با شور و همدلی درحال آماده کردن پذیرایی زائران پیاده اربعین هستند و به عشق امام حسین (ع) از هیچ خدمتی فروگذار نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ این روزها و در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، مردمان دارالعباده یزد دوشادوش یکدیگر برای پذیرایی از زائران پیاده اربعین  به عشق امام حسین(ع)خدمت می‌کنند.
شور و همدلی یزدی‌ها برای پذیرایی از زائران پیاده روی اربعین
آماده سازی مواد غذایی برای پذیرایی از زائران اربعین

دهقان مسئول آماده سازی موادغذایی موکب‌های یزد گفت:روزانه دو تن سبزی، پیاز، هویج، لوبیاسبز بوسیله مردم یزد آماده و سپس به کربلا فرستاده می‌شود.

دهقان افزود: همچنین در روز ۳۰ هزار پرس غذا در سه وعده برای پذیرایی از زائران  با کمک‌های مردمی آماده می‌شود .

شور و همدلی یزدی‌ها برای پذیرایی از زائران پیاده روی اربعین
برپایی ۳۰ موکب توسط مردم دارالعباده در کربلا
بهشتی مسئول موکب الرضای استان یزد در کربلا از برپایی ۳۰ موکب پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: موکب‌های استان یزد فعالیت خود را از ۲۸ مهر آغاز و تا بعداز اربعین ادامه دارد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده روزانه ۲۴ هزار نفر در موکب‌های استان یزد در ایام اربعین اسکان و پذیرایی خواهند شد.


شور و همدلی یزدی‌ها برای پذیرایی از زائران پیاده روی اربعین
وی همچنین از اعزام تیم تخصصی پزشکی و پرستاری به کربلای معلی خبر داد و تصریح کرد: ۴ موکب استان یزد در ایام ابعین به صورت تخصصی به ارائه خدمات در دو بخش طب سنتی ایرانی و پزشکی فعالیت دارند.

خادمان افتخاری که از یزد برای خدمت به کربلا رفتند
کاظم مشهدی بافان نائب رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: هزار و ۱۰۰ خادم بازاری، کارگری، کارمندی و پزشک از طرف ستاد سازماندهی شدند و در اسکان و تغذیه زائران همکاری می‌کنند.
شور و همدلی یزدی‌ها برای پذیرایی از زائران پیاده روی اربعین

نائب رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد اظهار کرد: بیش از یک هزار نفر شامل خادمین «جای پای یار» نظافت مسیر نجف تا کربلا را عهدارند.

مردم استان یزد همه ساله پرشور‌تر و عاشقانه‌تر در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شرکت دارند و هرساله به تعداد خادمین افتخاری از این استان افزوده می‌شود که با عشق برای خدمت به زائران اربعین به عتبات عالیات می‌روند.

اما جاماندگان از کاروان اربعین حسینی نیز برای نشان دادن عشق و ارادت خود به حضرت اباعبدالحسین (ع) و شهیدان دشت کربلا، با راه اندازی موکب‌هایی حال و هوایی کربلایی به شهر بخشیده اند.


گزارش از:حجت امینی

انتهای پیام/ ا

برچسب ها: اربعین ، پیاده روی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.