بیست و دومین دوره طرح غربالگری تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال همراه با دیگر نقاط کشور در استان بوشهر آغاز شد.

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این طرح زیر نظر بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی جامعه و به منظور پشگیری از معلولیت‌ها اجرا می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: برای اجرای این طرح علاوه بر استقرار ۱۴۵ پایگاه در مهد‌های کودک، ۱۳ پایگاه سیار در نظر گرفته شده است.

منصور احمدی افزود: بر اساس آمار مرکز بهداشت، ۶۲ هزار و ۸۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال در استان داریم که بهزیستی تعهد دارد ۳۲ هزار کودک را در زیرپوشش این طرح قرار دهد.

وی از والدین خواست در زمان تعیین شده کودک خود را به پایگاه‌های طرح غربالگری تنبلی چشم ببرند تا اگر مشکلی در بینایی آنان وجود دارد زود تشخیص داده شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: در این پایگاه‌ها پس از انجام معاینه اولیه، اگر مشخص شود کودک دچار اختلال در بینایی است، او را به بهزیستی استان معرفی می‌کنند تا معاینات تخصصی برای او انجام گیرد.

احمدی بیان کرد: پارسال ۲۸ هزار و ۸۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال استان بوشهر در طرح تنبلی چشم معاینه شدند.

کارشناسان سن ۳ تا ۵ سال را بهترین زمان تشخیص بیماری تنبلی چشم می‌دانندکه در صورت تاخیر در تشخیص، ممکن است به نابینایی کودک منجر شود.

انتهای پیام/ک

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان بوشهر آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.