سخنگوی وزارت خارجه چین به ادعا‌های اخیر واشنگتن درباره دخالت پکن در انتخابات کنگره آمریکا واکنش نشان داد و این اتهامات را ساختگی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نوشته وبسایت رسمی وزارت امور خارجه چین، «هوآ چونینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفراس مطبوعاتی به مسائل مختلفی از جمله ادعاهای اخیر آمریکا درباره دخالت چین در امور داخلی دیگر کشورها و همچنین خروج واشنگتن از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد پرداخت.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به پرسشی درباره ی ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا، اداره اطلاعات ملی، سازمان اف بی آی و وزارت امنیت ملی این کشور که گفته بودند روسیه، چین و ایران قصد دارند در انتخابات میان دوره ای آتی کنگره آمریکا مداخله کنند، گفت: چین تاکنون بارها موضع راسخ خود را مطرح کرده است. من می خواهم تأکید کنم که اینگونه اتهامات علیه پکن ساختگی هستند و ما مخالفت خود را با آن اعلام می کنیم.

این سخنگو افزود: چین اصل دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها را حفظ میکند و ما کوچکترین علاقه ای به دخالت در انتخابات آمریکا نداریم. جامعه بین المللی به خوبی می داند که چه کسانی در امور داخلی دیگر کشورها مداخله می کنند. در این خصوص ما کاری انجام نداده ایم و وجدانمان راحت است. در واقع ما متوجه شده ایم که بسیاری از رسانه های آمریکایی و مردم مناطق مختلف این کشور معتقدند که متهم کردن چین به دخالت در انتخابات آمریکا غیرقابل باور و مسخره است.

او اضافه کرد: ما از آمریکا می خواهیم اینگونه اتهامات و تهمت های بی اساس علیه چین را متوقف کند و اقداماتی واقعی به منظور تقویت روابط آمریکا و چین انجام دهد.

«هوآ چونینگ» در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی به مسئله خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد پرداخت و گفت: «پیمان منع موشک های هسته ای میان برد یک پیمان مهم برای کنترل تسلیحات است که میان آمریکا و شوروی سابق در دوران جنگ سرد امضا شده است. این پیمان نقش مهمی در روند خلع سلاح هسته ای و حفظ تعادل استراتژیک و ثبات در جهان داشته است. خروج یک جانبه از این توافق می تواند اثرات منفی زیادی به دنبال داشته باشد. امیدواریم که طرف آمریکایی بتواند مسئولیت این اقدام را بر عهده بگیرد و پیش از خروج قطعی درباره آن تجدید نظر کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار