معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با امضای موافقت‌نامه چابهار هزینه‌های جابه‌جایی کالاهای ترانزیتی در این مسیر کاهش می‌یابد.

کاهش هزینه جابه‌جایی کالاهای ترانزیتی با امضای موافقت‌نامه چابهاربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم امضای اولین نشست معاونان وزرای حمل و نقل ایران، هند و افغانستان در تهران با بیان اینکه موافقت‌نامه چابهار بین سه کشور در مجلس و دولت سه کشور مصوب و در اردیبهشت ماه امسال برای اجرا به وزارت راه ابلاغ شد گفت: این موافقت‌نامه ساز و کار اجرایی دارد و نشست وزاری حمل و نقل آن برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز شاهد برگزاری نشست معاونان وزرای حمل و نقل سه کشور در تهران هستیم و در این نشست مکلف به پیگیری امور اجرایی موافقت‌نامه چابهار هستیم و هم زمان با آن امور کارشناسی آن نیز برگزار می‌شود.

حسن‌زاده ادامه داد: مقرر شد ظرف دو ماه  آینده کار کارشناسی کارگروه کارشناسی آن تشکیل شود تا با بررسی چالش‌های فراروی آن زمینه اجرایی شدن آن نیز بین طرفین فراهم شود.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: همه کشورها دسترسی به آب‌های آزاد و بندری ندارند در حالی که حمل و نقل دریایی هزینه کمتری از بندر خرمشهر تا بندر چابهار تا مرز دریایی برای ایران دارد و از این طریق ایران می‌تواند به تمام کشورهای منطقه و همسایه خود در این زمینه کمک کند.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف این موافقت‌نامه ارائه خدمات حمل و نقل به کشورهای همسایه است و با تشکیل کارگروه اجرایی بین ایران، هند و افغانستان می‌توانیم با هزینه کمتری کالاهای ترانزیتی خود را در این مسیر جابه‌جا کنیم.

حسن‌زاده در پایان گفت: مقرر شد این کارگروه تا دو ماه آینده تشکیل شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار