وی از مدارس به عنوان مراکز ثقل بروز دانایی یاد کرد و افزود:معلم به عنوان راهنما، هدایت گر و عنصر فعال در فرایند تعلیم و تربیت باید نقش آفرینی مؤثری در این فرایند داشته باشد.
یکه خانی با تأکید بر تعامل هر چه بیشتر مدیران با معلمان و سایر عوامل اجرایی مدرسه گفت: آموزش و پرورش مکمل یکدیگر هستند و لازمه آموزش موفق تربیت صحیح است در غیر این صورت فرایند آموزش به درستی صورت نگرفته و طی نشده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان شناسایی، هدایت و شکوفا سازی استعداد های بالقوه ی دانش آموزان را مهم ترین رسالت و هنر معلمان دانست و افزود:باید دانش آموزان را به گونه ای تربیت کنیم تا در آینده بتوانیم به آنها اعتماد کنیم.
وی با اشاره به تحصیل 30 هزار و 244 دانش آموز دختر و پسر استان در 269 دبیرستان متوسطه دوره دوم و یک هزار و 608 کلاس درس اظهار کرد:کسب بیش از 300 عنوان برتر کشور در مسابقات، جشنواره ها و همایش ها توسط دانش آموزان و دبیران این دوره تحصیلی تنها گوشه ای از توانمندی بالا و استعداد های شناخته شده ی دانش آموزان و فرهنگیان این خطه از میهن اسلامی مان است.
انتهای پیام/غ
مدارس به عنوان مراکز ثقل بروز دانایی