خالد الفاح اعلام کرد قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول، ریاض را دچار بحران کرده است.

وزیر انرژی عربستان: قتل خاشقجی ریاض را دچار بحران کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، خالد الفاح، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول، ریاض را دچار بحران کرده است.

وی افزود: این روزها، روزهای دشواری است و ما در حال گذر از بحران هستیم.

همچنین وزیر انرژی عربستان سعودی روز گذشته به طور ضمنی تهدید کرد اگر تحریم هایی علیه این کشور (در خصوص قضیه خاشقجی) اعمال شود، بهای هر بشکه نفت از صد دلار فراتر خواهد رفت.

گفتنی است جمال خاشقجی از تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده بود. مقامات ترکیه‌ای پیشتر اعلام کرده بودند که تعدادی فایل صوتی و ویدئویی در اختیار دارند که نشان می‌دهد یک تیم امنیتی سعودی پس از ربودن خاشقجی، او را داخل کنسولگری به قتل رسانده است.

عربستان سعودی که در طول این مدت از ناپدید شدن جمال خاشقجی اعلام بی‌اطلاعی کرده بود، بامداد شنبه به ناچار اعتراف کرد که او را داخل کنسولگری به قتل رسانده است. این اعتراف عربستان، انتقاد مقامات آمریکایی زیادی را به دنبال داشت و همه آنها خواستار واکنش دولت آمریکا به این اقدام عربستان سعودی شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار