مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار از آغاز به کار تولید مستند گردشگری دریاچه شورگل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،فرنام حامد مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار  گفت: مستندسازی از دریاچه شورگل با هدف تکمیل پرونده ثبت آن در فهرست آثار ملی انجام می شود.

وی افزود: دریاچه شورگل در روستایی به همین نام در منطقه خروسلوی شهرستان بیله سوار واقع شده است و نام گذاری آن به دلیل شوری آب دریاچه مشابه دریاچه شورابیل اردبیل است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار ادامه داد: به منظور مستند سازی و ارائه اطلاعات دقیق از طبیعت این دریاچه با ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه ای نامه نگاری شده تا اطلاعات جامع در اختیار ما قرار دهند.

حامد تصریح کرد: این دریاچه در 20 کیلومتر شهر بیله سوار یکی از جاذبه های شاخص طبیعت این منطقه است که به همراه دو جاذبه دیگر شامل سوپاند( وسیله ای جهت پرتاب سنگ توسط چوپانان) و آلما آتی( یکی از رسوم عروسی) در دست مطالعه است.

انتهای پیام/ع

دریاچه شورگل بیله سوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.