رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از بی نتیجه ماندن ۷ روز جستجوی شبانه روزی نجاتگران این جمعیت برای نجات کوهنورد کهگیلویه و بویر احمد در ارتفاعات قله دماوند خبر داد.

جمشید نیکزاد رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر مفقود شدن الف_ع کوهنورد ۲۶ ساله استان کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاعات دماوند، بلافاصله تیم جستجو ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان آمل به منطقه اعلام شده اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه این تماس در ساعت ۱۹:۳۰ انجام شد؛ افزود: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت به منطقه مورد نظر اعزام و عملیات جستجو در قسمت‌های پایینی یال‌های جنوبی، لومر۱ و ۲، وزان و جناقی آغاز شد.

نیکزاد گفت: در دومین روز جستجو دو تیم از کافر دره و لومر۱ تا بارگاه سوم دماوند صعود کردند که بررسی جان پناه‌ها و نقاط حادثه خیز بی نتیجه بود.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به درخواست بالگرد جهت ادامه عملیات جستجو و نجات در سومین روز افزود: یال‌های کرنا، ملاخوران، جنوبی، لومر۱ و ۲، وزان، جناقی و همچنین دره‌های مابین از ارتفاعات ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ متری و کافر دره مجددا بررسی شد، اما متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی گفت: تیم‌های جستجو و نجات در روز‌های پنجم و ششم مجددا از مسیر جنوبی صعود و منطقه از دو جهت تا ارتفاع ۳۸۰۰ متری در نقاط حادثه خیز و جان پناه‌ها بررسی شد که متاسفانه بی نتیجه بود.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به ادامه جستجو‌ها در روز هفتم، افزود: عملیات جستجو با حضور دو تیم از پایگاه امداد کوهستان رینه و جمعی از کوهنوردان شهر رینه در منطقه زیر گوسفند سرا تا پارکینگ مسیر جنوبی در روز هفتم ادامه یافت، اما متاسفانه اثری از کوهنورد مفقودی پیدا نشد.

انتهای پیام/آ

مفقود شدن یک کوهنورد در ارتفاعات دماوند

برچسب ها: هلال احمر ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار