مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طرح موقت حفاظ و ایمنی سی و سه پل به زودی به اتمام می رسد و اعتباری که برای آن در نظر گرفتیم بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طرح موقت حفاظ و ایمنی سی و سه پل به زودی به اتمام می رسد و اعتباری که برای آن در نظر گرفتیم بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه طرح موقت ایمن سازی سی و سه پل تا زمانی که طرح مناسبی برای ایمنی سازی سی و سه پل مطرح نشود،‌ وجود دارد،‌ بیان داشت: در این طرح چند سیم فلزی در دهانه های پل کارگذاشته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه به منظور ایمن سازی سی و سه پل با پنل چوبی یک کارگاه موقت ایجاد می شود که تردد مردم نتواند آسیبی و خدشه ای وارد سازد، گفت: این پنل، حفاظتی است که بعد از اتمام کار برداشته می شود.

وی با بیان اینکه مرمت سی و سه پل بسیار وقت گیر و زمان بر است و اکنون در حال اجرا نیست، ‌ادامه داد: باید کار مرمت سی و سه پل را به صورت گام به گام انجام دهیم.

اللهیاری در خصوص روند ایمن سازی سی و سه پل اضافه کرد: یکسری از درب‌های مستعمل و ناهماهنگ از سی و سه پل جابه جا و تیغه ها باز شد و تنها مرمت تزیینات داخلی پل باقی مانده است.

وی گفت: در این مسیر ایمن سازی سی و سه پل دو اتاقک که بین ۴۰ تا ۵۰ سال مسدود بودند، را باز کردیم.

 

انتهای پیام/م

مرمت و حفاظت سی و سه پل اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.