چهارمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران فردا به میزبانی دانشگاه تبریز به مدت دو روز با حضور فعالان و متخصصان این عرصه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  عسگری رئیس چهارمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران در تبریز گفت: امروزه، کاربرد مهندسی مخابرات در تمامی عرصه‌های اجتماعی، صنعتی و اقتصادی به‌طور گسترده مشهود است و روند توسعه جهانی در صنعت مخابرات نشان‌گر افزایش تنوع نیاز‌های کاربران در سال‌های آینده است و از این‌رو، تحقیق و هم‌اندیشی برای رشد و توسعه مهندسی مخابرات در کشور عزیزمان همگام با کشور‌های پیشرفته، اهمیت ویژه‌ای دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه به همین مناسبت، دانشگاه تبریز در نظر دارد تا در «هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه تبریز» و در سالی که شهر تبریز به‌عنوان «پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی» انتخاب شده است، تصریح کرد: چهارمین دوره کنفرانس مهندسی مخابرات ایران را با هدف رصد حوزه‌های نوظهور مهندسی مخابرات و گسترش هم‌اندیشی فعالان و صاحب‌نظران دانشگاهی و صنعتی در قالب ارائه مقالات علمی، سخنرانی‌های کلیدی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی برگزار نماید.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس که به همت این دانشگاه در سطح ملی در آبان‌ماه سال‌جاری در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد، گفت: فراهم کردن زمینه‌ای جهت تبادل افکار بین پژوهشگران، ارائه دستاورد‌های جدید علمی و پژوهشی، آشنایی با مسائل و دستاورد‌های روز و دریافت آموزش‌های کوتاه‌مدت در زمینه تمام محور‌های اصلی و فرعی حوزه تخصصی مهندسی مخابرات است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با اشاره به محور‌های این کنفرانس اضافه کرد: آنتن‌ها، الکترو مغناطیس، روش‌های عددی در الکترو مغناطیس، بررسی سازگاری تداخل الکترو مغناطیسی، رادار، مدار‌های ریزموج، سامانه‌های فوق پهن‌باند، مایکرو استریپ‌ها، کاربرد مایکروویو در مهندسی پزشکی، پردازش سیگنال‌ها و تصاویر پزشکی، پردازش سیگنال‌های دیجیتال، پردازش تصویر و بینایی ماشین، پردازش گفتار و شنوایی ماشین، پردازش سیگنال‌های مخابراتی، پردازش سیگنال‌های چندرسانه‌ای، رمزگذاری و پنهان‌نگاری، جداسازی کور منابع و فیلتر‌های وفقی از جمله این محور‌ها است.

به گفته وی نظریه اطلاعات و کدینگ، کدینگ منابع به‌صورت توزیع‌پذیر، کدینگ کنترل خطا، کدینگ توأم منبع و کانال، فشرده‌سازی داده‌ها، سامانه‌های مخابراتی، سامانه‌های مخابراتی صنعتی، سامانه‌های مخابراتی نظامی، شبکه‌های مخابراتی، حسگری، بی‌سیم، چندرسانه‌ای، حسگری بی‌سیم، نسل جدید، امنیت شبکه‌های مخابراتی، مخابرات نوری، بی‌سیم، سیار، ماهواره‌ای، طیف‌گسترده، چندحاملی و جایگاه مهندسی مخابرات در پدافند غیرعامل از دیگر محور‌های اصلی آن است.

عسگری تصریح کرد: همزمان با برگزاری کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران دانشگاهی، صنعتی و سازمان‌های مربوطه برگزار خواهند شد.

دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو و ... به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور مطرح است.

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری چهارمین کنفرانس مهندسی مخابرات ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.