دبیر کمیته سیما و منظر شهری شهرداری یزد گفت: مبلمان شهر یزد تجلی فرهنگ یزدی است و این یزدی بودن باید در مبلمان و نمای شهری تجلی یابد.

مهدی قاضی نسب دبیر کمیته سیما و منظر شهری شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه نمای هر شهر همانند لباس مردم آن شهر است گفت: معماری استان یزد همانند لباس اصیل مردم یزد متفاوت از هر نقطه ایران و دنیا است و این یزدی بودن باید در مبلمان و نمای شهری تجلی یابد.

قاضی نسب حوزه و سیمای منظر شهری را وسیع و با ابعداد مختلف عنوان کرد و افزود: شاید در دید عموم سیما و منظر شهری صرفا آنچه که در نمای شهری به چشم می‌خورد قلم داد  شود در حالی که هرچیزی که در کف فضای شهر مستقر شده را نیز شامل می‌شود .

وی ادامه داد: ما در تلاشیم تا نما‌هایی که استفاده می‌شود بتواند کارایی مناسبی داشته باشد و زیبایی و ویژه‌ای به شهر ببخشد قطعا فرهنگ مردم یزد باید در مبلمان و نمای شهری ظاهر شود.

 دبیر کمیته سیما و منظر شهری شهرداری پیاده رو، معابر، کوچه، شبکه، خیابان، و حتی پارک‌ها را از جمله نما‌های حوزه سیمای شهری برشمرد وگفت : در طراحی‌ها به ابعداد مختلف کاربری و جلب نظر مردم توجه می‌شود حتی سطل زباله که هرچند محل نگهداری زباله است باید به گونه‌ای طراحی و نورپردازی شود تا علاوه بر اینکه مردم را به انداختن زباله در سطل جذب کند تمام سنین را به جمع آوری زباله‌های اطراف ترغیب کند.

انتهای پیام/ی

مبلمان شهری معرف  فرهنگ و توسعه شهری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.