باران گردوغبار را از چهره استان بوشهر پاک کرد و حال و هوای این استان را عوض کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نخستین سامانه بارشی پاییز دیروز همه نقاط استان بوشهر را فراگرفت و رکورددار بارش در استان بوشهر و کشور  گناوه بود  ۵۹ میلیمتر باران را نصیب خود کرد.

باران آسمان بوشهر را شست

مدیرگروه پیش بین اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: پس از گناوه، دیلم با ۴۹.۸، بوشهر با ۲۵.۳ و ریگ با ۲۱ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشتند و در بقیه نقاط استان هم بین سه تا ۱۱ میلیمتر باران بارید.

زهرا راستگو با اشاره به اینکه این سامانه وزش تندباد و رعدوبرق‌های شدید را با خود همراه داشت، افزود: بیشترین سرعت باد با ۱۱۰ کیلومتر در ساعت از عسلویه گزارش شد و پس از آن گناوه با ۹۷ کیلومتر در ساعت بیشترین سرعت باد را ثبت کرده است.

باران آسمان بوشهر را شست

وی ادامه داد: با خروج سامانه بارشی از استان و وزش باد شمال غربی صبح امروز شاهد کاهش ۴ تا ۵ درجه‌ای دما بودیم و کمترین دما با ۱۶ درجه سانتیگراد مربوط به جم بوده است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون آسمان صاف است، در طول روز دما نسبت به دیروز که آسمان ابری بود، افزایش می‌یابد، ولی فردا صبح دما مانند امروز خواهد بود یا یک تا دو درجه کمتر از امروز.

باران آسمان بوشهر را شست

راستگو به مواج بودن خلیج فارس در سواحل جنوبی استان بوشهر هم اشاره کرد؛ پدیده‌ای که تا جمعه وجود به علت وزش باد شمال غربی وجود خواهد داشت.

او همچنین از ورود سامانه‌ای دیگر در اوایل هفته آینده خبر داد که هم آسمان را بارانی می‌کند و هم به علت وزش باد شدید جنوبی دریا را در تمام سواحل استان مواج خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

گناوه و عسلویه رکورددار بیشترین بارندگی و سرعت وزش باد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.