نتایج یک پژوهش جدید نشان داد در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، تعداد نامزد‌های اسلام‌ستیز به طور چشمگیری افزایش یافته است.

افزایش تعداد نامزد‌های اسلام‌ستیز کنگره آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و در آستانه انتخابات میان دوره‌ای 2018 کنگره آمریکا، کمپین‌های سیاسی این کشور جسورتر شده‌اند و تعداد نامزدهایی که مواضع ضد اسلامی دارند با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

«اسکات سیمپسون»، رئیس سازمان «حامی مسلمانان» که این پژوهش را انجام داده است، اعلام کرد: ما در هر منطقه آمریکا شاهد افزایش تعداد نامزدهای مخالف مسلمانان هستیم. آنها در همه ارگان‌های اداری حضور یافته‌اند، از مدرسه گرفته تا فرمانداری و حتی کنگره. ما شاهد حضور آنها در مکان های لیبرال و محافظه‌کار هم بوده‌ایم. آنها کاملا ریشه دوانیده‌اند و در حال افزایش هستند.

در این پژوهش، بیش از 80 کمپین انتخاباتی نامزدهای کنگره آمریکا که در دو سال اخیر اقداماتی ضد اسلامی انجام داده‌اند، مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین لازم به ذکر است که تقریبا همه این نامزدها جمهوری خواه بوده‌اند.

بر اساس این پژوهش، تئوری‌های توطئه‌ای که مسلمانان را هدف قرار می‌دهد هم اکنون به طور گسترده‌ای وارد حوزه‌های سیاسی شده است. بیشتر نامزدهای ضد مسلمان (64 درصد) یا انتخاب و منصوب شده‌اند و یا از سوی ریاست جمهوری تأیید شده‌اند.

بیش از یک سوم آنها مدعی هستند که مسلمانان رفتارهای خشونت آمیز دارند و یا یک تهدید محسوب می شوند. همچنین کمتر از یک سوم آنها خواستار این موضوع شده‌اند که مسلمانان از حقوق اساسی زندگی هم برخوردار نباشند. اما بیشتر اینگونه مواضع ضد اسلامی در دوره ریاست جمهوری ترامپ گسترش یافته‌اند. دونالد ترامپ پیشتر با ارائه یک طرح، ورود اتباع تعدادی از کشورهای مسلمان به خاک آمریکا را ممنوع کرد. وی همچنین به اشتباه مدعی شده بود که پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر، مسلمانان نیوجرسی جشن گرفته‌اند!!

محمد گولا، رئیس سازمان «امگیج» که بر انتخاب مسلمانان برای ارگان های دولتی تأکید دارد، گفت: از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تاکنون، نامزدهای انتخابات به راحتی از اظهارات نژادپرستانه و ضد اسلامی استفاده می کنند.

انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در تاریخ 6 نوامبر 2018 برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار