مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت:تلفات ناشی از حوادث رانندگی ۶ ماهه اول امسال در سیستان و بلوچستان ۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضاعبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۵۰۳ نفر در ۶ ماهه نخست سالجاری در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست داده اند که تصادفات ناشی از قاچاق انسان و سوخت سبب شده تا سیستان و بلوچستان از این نظر در ردیف ۶ استان بحرانی کشور قرار گیرد.

رضا عبدی افزود: بیشترین آمار بررسی شده در بخش تشریح پزشکی قانونی در سیستان و بلوچستان مربوط به فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی است.

وی افزود: شمار فوتی‌های حوادث ترافیکی ۶ ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دو پدیده قاچاق سوخت و انسان فقط مختص به این استان است، ادامه داد: در این مدت از مجموع ۵۰۳ نفر فوت شده در حوادث رانندگی ۴۰ نفر در حوادث وسایل نقلیه خارج از حریم راه‌ها جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: تصادفات ناشی از قاچاق سوخت و انسان در سیستان و بلوچستان سبب شده تا از نظر تعداد فوت شدگان در حوادث ترافیکی، این استان جزو ۶ استان بحرانی کشور باشد.

دکتر عبدی تصریح کرد: این افزایش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در حالی اتفاق می‌افتد که به راحتی با همکاری مردم قابل کنترل و پیشگیری است.

وی اظهار داشت: بیشتر افرادی که در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند جزو گروه سنی (۲۰ تا ۴۰ سال) فعال جامعه هستند که فوت آنان پیامد‌های اجتماعی زیادی برای جامعه و خانواده‌ها دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان به آمار مصدومان حوادث ترافیکی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال چهار هزار و ۲۵۱ نفر در این حوادث مصدوم شدند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

عبدی تصریح کرد: بیشترین آمار مراجعه کننده در بخش سرپایی پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان مربوط به مصدومان ناشی از نزاع است که در ۶ ماهه نخست امسال پنج هزار و ۹۹ مصدوم دراین زمینه به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

وی همچنین به تعویق یکساله آزمایش‌های DNA در ازمایشگاه پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود بخشی از تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز در آزمایشگاه DNA انجام آزمایشات متقاضیان به تاخیر افتاده و میزان انجام این آزمایشات نسبت به سال قبل ۴۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تاخیر در انجام این آزمایش که برای صدور شناسنامه و یا احراز نسب افراد گرفته می‌شود سبب شده تا هزار نفر از مردم این استان دچار بلاتکلیفی شده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نکنند.

دکتر عبدی با اشاره به مبلغ هنگفت پرداختی بیمه برای جبران خسارات در سیستان و بلوچستان گفت: براساس ارزیابی انجام شده خسارات پرداخت شده توسط بیمه‌ها در طول سال معادل نیمی از بودجه عمرانی این استان است.

 

انتهای پیام/پ

تلفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار