جانشین قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب کشور از توزیع هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛جواد خادمی جانشین قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب کشور امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه  با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده وزارت نیرو در طی سال های گذشته در مرزهای خروجی جمهوری اسلامی در دو بخش قابل بیان است، گفت: بخش نخست شامل ارائه خدمات پایدار و مداوم  در قالب خط انتقال آب به مرزهای خروجی شلمچه و چذابه، روشنایی تمامی پارکینگ ها و مواکب مستقر است و دیگری خدمات خاص اربعین است که  در مرزهای شلمچه و چذابه و مهران ارائه می شود.

وی، استقرار حدود ۸۵ دستگاه تانکر آب رسان سیار از سراسر شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در شلمچه و چذابه را یادآور شد و افزود: در مرزهای سه گانه به طور تفکیک سه دستگاه نمایش بهداشت آب مستقر کرده ایم ضمن آنکه حدود ۴۰۰ نفر از همکارانمان به زائران  خدمات می دهند.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به تامین و توزیع روزانه هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در مرزهای سه گانه گفت: از این میزان آب، چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در شلمچه (قابل افزایش تا هفت هزار متر مکعب)، هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در چذابه ( قابل افزایش تا هزار و ۸۰۰ متر مکعب) و دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در مهران تامین و توزیع می شود.

خادمی همچنین از استقرار حدود ۳۵ دستگاه تانکر آبرسان سیار در مرز مهران خبر داد و افزود: این کار به طور روزانه انجام می شود ضمن اینکه تاکنون همکاران ما در آب منطقه ای کشور حدود پنج میلیون بطری آب را در میان زائران اربعین در مرزهای سه گانه توزیع کرده اند.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران سه دستگاه بسته بندی آب جرعه ای مستقر کرده ایم که در مجموع دستگاه ها به طور روزانه ۱۵۰ هزار لیوان ۲۵۰ سی. سی آب تولید می کنند.

خادمی همچنین از احداث ۱۵۰ چشمه حمام در مرزهای سه گانه خبر داد و افزود: در عراق نیز بر اساس تقسیم کاری که میان قرارگاه اربعین وزارت نیرو و شرکت آب و فاصلاب انجام شده، خدمات قابل ملاحظه ای به زائران در شهرهای کربلا، نجف اشرف، سامرا و کاظمین توسط شرکت آب و فاضلاب تهران ارائه می شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات آبرسانی و حمام و توزیع پنج میلیون بطری آب معدنی در عراق ادامه داد: خط غدیر که شهرهای آبادان، خرمشهر و مرز چذابه را پوشش می دهد، مشکل پائین بودن دبی آب در چذابه پائین تر بوده است اما آن آبی که ما برای زائران تامین می کنیم از شوش است که آبی بسیار باکیفیت و خوب است، در زمان حاضر خط  پس از اتمام شستشو وارد مدار و آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/ د

توزیع آب در مرزهای سه گانه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.