مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: با توان گروه‌های جهادی نزدیک به 50 واحد مسکن مددجویان در مناطق محروم به ویژه حصه ساخته و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

 احسان اله رضاپور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به امضای میثاق نامه سازمان بسیج مستضعفین  با بسیج سازندگی کل استان‌ها در خصوص مشکلات جامعه عنوان کرد: براساس این میثاق نامه، فعالیت‌های دو برابری بسیج سازندگی در کشور را در پی داشت.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اعزام 30 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی واتمام فعالیت های پیش بینی شده تا پایان مردادماه در سرتاسر استان، اظهار کرد: اجرای  مجدد رزمایش خدمت‌رسانی از 9 تا 29 شهریور ماه و با ورود در عرصه‌های توزیع اقلام و خدمات پزشکی و دندان پزشکی، عمرانی، اشتغال‌زایی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی و کارهای فرهنگی  در مناطق محروم و متمرکز بر حاشیه شهر انجام دادیم.

محرومیت زدایی در اولویت‌های فعالیت‌های بسیج سازندگی

وی به طرح‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: 318 طرح ساخت مسجد وحسینیه، لایروبی قنوات، احداث خانه بهداشت و خانه برای محرومین، اصلاح انشعابات آب روستایی در مناطق مختلف استان به انجام رسید.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان در خصوص محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان عنوان کرد: ما در بحث‌ زیرساخت و احداث اماکن فرهنگی و علمی و مسکن محرومین ورود پیداکرده و فعالیت‌های ادامه داری در 6 ماه دوم سال انجام می‌دهیم.

رضاپور با اشاره به ورود بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار اطراف شهر اصفهان به ویژه حصه بیان داشت: اکنون با توان گروه‌های جهادی نزدیک به 50 واحد مسکن مددجویان ساخته شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی در ادامه گفـت:با توجه به بضاعت بانک عامل و وضعیت اقتصادی تاکنون 3 میلیارد تومان اعتبار در خصوص تسهیلات ارزان قیمت تا 10 درصد در اختیار متقاضیان و بسیجیان جویای کار انجام دهیم و پیش‌بینی می‌کنیم با این اعتبار که تا پایان سال افزایش می‌یابد، حدود 400 نفر اشتغالزایی داشته باشیم.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان ضمن یادآور شدن اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و تولید و کشاورزی عنوان کرد: امسال 300 هکتار بیابان‌زدایی در منطقه شرق اصفهان، فساران و منطقه پروانه برخوار انجام گرفت که با کاشت 40 هزار اصله نهال تاغ و گز و قره داغ کارهای ارزشمندی در مقابله با ریزگردهاو شن‌های روان انجام گرفت.

رضاپور در مورد فعالیت بسیج سازندگی در مسائل آموزشی اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزش جهاد سازندگی و فنی و حرفه‌ای و اعطای گواهی پایان دوره از اقدامات انجام شده در این موضوع است.

فعالیت‌های عمرانی بسیج سازندگی در کرمانشاه

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های عمرانی در روستا به سپاه و در شهر به ارتش و بنیاد تعاون سپرده شد، بیان داشت: مسکن مددجویان بهزیستی در اخنتیار بسیج سازندگی قرار گرفت که تمامی آن در روستاها ساخته و تحویل داده شد.

رضاپور با اشاره به وجود مشکلات طرح‌های عمرانی در شهر و دچار شدن مقامات و مسئولان استانی به بروکراسی اداری اظهار کرد: این تعریف شدن بروکراسی برای خیران در موضوع ساخت و ساز مشکل‌ساز بوده و از 7500 واحد ساخته شده حدود 500 واحد آماده شده است.

وی با توجه به مستاجر بودن بعضی مردم در روستاها اضافه کرد: با همت خیرین و هماهنگی شوراهای روستاها، زمین‌هایی جهت ساخت مسکن برای آن‌ها تهیه کردیم.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان در پایان بیان داشت: از دستگاه‌های اجرایی به خصوص استانداری و ادارات کل توقع داریم که از امکانات و تجهیزات در اختیارشان جهت خدمت‌رسانی در مناطق محروم به ما کمک کنند.

 

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.