در پی کشته شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان خواستار تجدید نظر دولت برلین در روابط خود با ریاض شد.

رهبر حزب سوسیال آلمان: دولت برلین در روابط خود با ریاض تحدید نظر کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندریا نالس، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان از دولت برلین خواست تا به دنبال مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، در روابط خود با ریاض تجدید نظر کند.

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان روز گذشته در مصاحبه با روزنامه بیلد  اعلام کرد: عربستان سعودی واقعیت قتل وحشیانه جمال خاشقجی را تائید کرد و همچنین چندین مقام این کشور که در این حادثه نقش داشته، را بازداشت یا از مقام خود برکنار کرد. پس از چنین حادثه غیر قابل تصوری، ضرورت دارد تا روابط با عربستان به طور کامل مورد بازبینی قرار گیرد.

نالس با تکرار سخنان صدر اعظم آلمان اعلام کرد مرگ خاشقجی پیامدهای قابل توجهی را روی تحویل سلاح به پادشاهی عربستان دارد.

روز گذشته نیز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد صادرات تسلیحات به عربستان سعودی با توجه به مرگ روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور غیرممکن است. او ضمن محکومیت شدید قتل روزنامه نگار عربستانی، اعلام کرد در شرایط فعلی امکان اینکه آلمان به عربستان سلاح بفروشد، وجود ندارد.

خاشقجی که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، از منتقدان جدی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بود، از دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد. این حادثه با اعتراضات گسترده در ترکیه و دیگر کشورها روبرو شد. مقامات ترکیه اعلام کردند فایل صوتی و ویدئویی را در اختیار دارند که نشان می‌دهد خاشقجی در دوم اکتبر و پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است. سه شنبه گذشته روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد مقامات ترکیه موفق شدند هویت 5 تن از 15 مظنون به دست داشتن در ماجرای قتل خاشقجی را شناسایی کنند که بر اساس گفته آنها چهار نفر از آنها به دولت عربستان وابسته هستند. 

شایان ذکر است، عربستان سعودی پس از دو هفته انکار، روز جمعه اعلام کرد خاشقجی در جریان درگیری در کنسولگری این کشور کشته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، عربستان ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار