رییس گروه موزه های خراسان رضوی گفت : سوسن نیک ذات مدیر و بنیانگذار نخستین موزه بین المللی و سیار سفیران فرهنگ صلح از طرف ایکوم ایران و شورای بین المللی موزها به عنوان سفیر صلح معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛محمدرضا پهلوان رییس گروه موزه های خراسان رضوی گفت: سوسن نیک ذات مدیر و بنیانگذار نخستین موزه بین المللی وسیار سفیران فرهنگ صلح از طرف ایکوم ایران و شورای بین المللی موزها به عنوان سفیر صلح معرفی شد.

وی افزود: بخشی از آثار موزه سیار کودک(عروسک های قاشقی) درموزه ارداک مانوکیان موزه ارامنه در مکان کلیسای حضرت مریم جهت بازدید میهمانان داخلی وخارجی سمپوزیوم ایکوفوم به نمایش در آمده است هم چنین این دوموزه تاکنون فعالیت های مشترکی در زمینه صلح با یکدیگربرگزار کرده اند.

سوسن نیکذات پس از دریافت این ابلاغ گفت : انتخاب ام به عنوان سفیر صلح کودکان برای من همانند بال پروازی است که میتوانم برای ساختن جهانی شایسته برای کودکان سرزمین وسیاره ام تلاش نمایم و از اعتماد ایکوم ایران و ایکوفوم و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تقدیر و تشکر می نمایم.

وی ادامه داد: نام موزه من سفیران فرهنگ صلح است و امروز مفتخرم که نام خودم نیز به واژه سفیر صلح مزین شد.

نیکذات گفت:عروسکها درموزه برای وی حکم مقدسی دارند زیرا پیام وقصص کتب اسمانی وفرامین پیامبران الهی که صلح ودوستی است رادربین کودکان وجوامع ترویج میدهند .و از تمامی دوستداران فرهنگ صلح ،در خواست حمایت ،جهت ایجاد گستره ی بیشتری برای کودکان شد .

گفتنی است موزه بین المللی سیار صلح و کودک اولین موزه سیار در خراسان رضوی و کشور است که با مجوز این سازمان ،فعالیت های داخلی و خارجی صلح دوستانه خود را آغاز نموده است.

انتهای پیام // ز.ی


سفیر صلح موزه های ایران معرفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.