بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) اعلام کرد که عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی به صورت غیر قانونی در انتخابات پارلمانی رای داده است.

«عبدالله عبدالله» به صورت غیر قانونی در انتخابات رای دادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) اعلام کرد که عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی به صورت غیر قانونی در انتخابات پارلمانی رای داده است.

یوسف رشید، رئیس اجرایی موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) گفت: «هنگامی داکتر عبدالله برای استفاده از حق رای خود به مرکز رای دهی (لیسه نادریه) مراجعه می‌کند، نامش در فهرست رای دهندگان وجود نداشت؛ ولی با این وجود، کارمندان کمیسیون خلاف قانون به او اجازه رای دادن را داده اند.»

رشید این کار را تبعیض آشکار و خلاف قانون انتخابات عنوان کرد. به گفته او، به سایر کسانی که نامشان در فهرست رای دهندگان وجود نداشت اجازه رای دهی داده نشده است اما به عبدالله چنین اجازه ای داده شد و کمیسیون انتخابات باید در این مورد پاسخگو باشد.

بر اساس گزارشات، در انتخابات پارلمانی افغانستان بسیاری از رای دهندگان از جمله حمیرا حقمل، عضو کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به دلیل نبود نامشان در فهرست رای دهندگان، از حق رای محروم ماندند.

انتخابات پارلمانی افغانستان به دلیل مشکلات فنی با چالش‌هایی از جمله تاخیر چندین ساعته در آغاز روند رای دهی در برخی مراکز مواجه شد. کمیسیون انتخابات به همین جهت مجبور شد تا انتخابات در مراکز مسدود مانده را برای (یکشنبه) نیز تمدید کند.

فیفا اعلام کرد که این تصمیم کمیسیون نیز خلاف قانون انتخابات بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار