سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت تصور اینکه محمد بن سلمان در ماجرا قتل خاشقجی دست نداشته، ساده لوحی محض و تلاشی برای برای لاپوشانی این قضیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، رند پال، عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا از ایالت کنتاکی و از اعضای برجسته کمیته روابط خارجی سنای، گفت تصور اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، دست نداشته، ساده لوحی محض است.

او در پاسخ به این سوال مجری این شبکه که آیا روایت سعودی‌ها از قتل خاشقجی و نقش نداشتن محمد بن سلمان در این ماجرا را باور می‌کند، گفت: اصلا باور نمی‌کنم. این سخن آن‌ها توهین به همه کسانی است که با داشتن سوابق اطلاعاتی به تحلیل این مسئله می‌پردازند. آن‌ها تلاش کرده اند اعضای بدن او (خاشقجی) را با اره استخوان‌شکن تکه تکه کنند. باید این قتل وقیحانه و این حمله وقیحانه را در بافت خودش نگاه کرد.

این سناتور افزود: عربستان سعودی در طول چندین دهه گذشته بزرگترین حکومت حامی مالی افراطی‌گرایی و خشونت‌طلبی بوده است. این حکومت هزاران مدرسه مذهبی را تامین مالی می‌کند که نفرت از مسیحیان و یهودیان و هندو‌ها را در سراسر جهان ترویج می‌دهند. پس این اتفاق اولین مورد از این موارد نیست بلکه یک مورد از انبوه اهانت‌های حکومت سعودی به دنیای متمدن است.

پال در ادامه افزود: تصور اینکه ولیعهد سعودی در این ماجرا دست نداشته، ساده لوحی محض است. اینکه گفته شود وی در این ماجر دست نداشته، راهی برای لاپوشانی قضیه است. قاعده در عربستان سعودی به این صورت است که وقتی به فردی گفته می‌شود کاری را انجام بدهد او می‌رود و کار را انجام می‌دهد و تقصیر را به گردن فرد دیگری می‌اندازد! اصلا غیر قابل تصور است که پانزده نفر از عربستان سعودی با ماموریت کشتن یک مخالف معترض به ترکیه بروند بدون آنکه ولیعهد سعودی با این کار موافق بوده باشد.

او در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: به نظرمن ما باید مواضع قاطع تری در این زمینه اتخاذ کنیم. به نظرم فروش تسلیحات ما به عربستان سعودی باید متوقف شود و ما بحث‌های جدی و طولانی با آن‌ها داشته باشیم مبنی بر اینکه آیا آن‌ها می‌خواهند متحد ما باشند یا اینکه می‌خواهند دشمن باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار