مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ۳۳۶ هزار دلار صنایع دستی از ابتدای امسال تاکنون از این استان به کشور‌های مختلف صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی با تاکید بر مقوله فروش و بازاریابی صنایع دستی گلستان گفت: پیدا کردن بازار فروش می‌تواند سبب سودآوری و رفع دغدغه هنرمندان صنایع‌دستی شود.

وی افزود: برای حل این مشکلات باید به دنبال راهکار‌هایی مانند ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی در شهر‌های مختلف باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۳ میلیون دلار از این محصولات از استان گلستان به کشور‌های مختلف صادر شد.

وی افزود: امسال ۱۳ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال معادل ۳۳۶ هزار دلار صنایع دستی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون از این استان به کشور‌های مختلف صادر شده است.

کریمی یکی از مشکلات مهم در حوزه صنایع دستی را نداشتن پایانه تخصصی صادرات دانست و گفت: به علت نداشتن این پایانه، بسیاری از صنایع دستی استان از گمرک استان‌های دیگر صادر می‌شود که آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد و صادراتی که از استان انجام می‌شود به صورت سفری و چمدانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت:: تا پایان سال آینده به دنبال ایجاد بازارچه‌های فروش و مراکز تخصصی صنایع دستی در استان هستیم.

وی گفت: در حال حاضر در برخی از شهر‌ها این مراکز و بازار چه‌ها فعال شده و تا پایان امسال هم در شهر‌های کردکوی و آق قلا هم این بازارچه‌ها احداث می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

۳۳۶ هزار دلار صنایع دستی از گلستان صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.