معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت:در ۶ ماه امسال ۹.۵ درصد رشد صادرات صنایع دستی داشتیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه گردشگری در اقتصادی جهانی بسیار مهم است اظهار کرد:گردشگری اکنون تبدیل به صنعت شده و بخش مهمی از درآمد کشور ها شده  است.

وی افزود:در بسیاری از کشور ها با صنعت گردشگری مشکل اشتغال  را با حداقل سرمایه گذاری حل کرده اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  با اشاره به ابعاد گردشگری بیان داشت: ۳ بعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور وجود دارد که برای هر ۳ بخش هدف گذاری های انجام شده است.

مونسان ضمن یادآور شدن مشکلات صنعت و کشاورزی در کشور تصریح کرد:باید با ایجاد بخش جدید برای اقتصاد کشور به گردشگری روی بیاوریم.

معاون رئیس جمهور  با اشاره به موفقیت در ابعاد اجتماعی گردشگری اظهار کرد: موفق شدیم با بوم گردی توزیع عادلانه ثروت انجام دهیم و با حداقل سرمایه کزاری در مناطق محروم ایجاد اشتغال و رونق داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در صنعت گردشکری سرعت ایجاد اشتغال بسیار بالا است و بیش از ۲ برابر صنعت است.

مونسان با بیان رشد در ابعاد اقتصادی گردشگری عنوان کرد: در صنایع دستی و گردشگری ارزآوری مستقیم برای کشور دارد و باعث تحرک اقتصادی کشور می شود ؛ سیاست ما در میراث فرهنگی استفاده حداکثری از مشارکت مردمی است و میراث فرهنگی را به عنوان مزیت پایه استفاده کنیم و باعث ایجاد رونق و کسب و کار در کشور بشود.

وی با اشاره به با ایجاد استاندارد ها  در سرمایه گذاری افزود: مرمت بناهای تاریخی مطابق با استاندارد های میراثی از شاخص هایی است که میراث فرهنگی مدنظر دارد.

وی با اشاره به ورود حوزه های نرم افزاری و ارایه خدمات الکترونیکی در صنعت گردشگری عنوان کرد:درکاخ موزه های تهران این خدمات آغاز شده و در اصفهان نیز به زودی شروع به کار خواهد کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت :  برنامه هایی برای تعامل با موزه های بزرگ جهان داریم و در نوروز امسال رکورد بازدید از موزه ها در کشور شکسته شد.
 وی با اشاره به اینکه  صنایع دستی  بخش مهمی در اقتصاد کشور است، افزود:باید در بخش بازاریابی و فروش  تلاش بیشتری انجام شود و در حال کسترش بازار صنایع دستی هستیم و در ۶ ماه امسال ۹.۵ درصد رشد صادرات صنایع دستی داشتیم و در حال تلاش برای رفع موانع استاد کاران هستیم.

وی ادامه داد:  سال 1950 ،  25 میلیون گردشگر در دنیا وجود داشته که طبق آمار جدید در پایان سال 2017 که سازمان جهانی گردشکری انتشار داده این عدد به 1 میلیارد و 300 میلیون نفر رسیده است.

وی گفت :سند توسعه گردشگری کشور در کمیسیون های مختلف دولت در حال بررسی است ، اقداماتی نیز با همکاری وزارت امور خارجه در حال انجام است ،که برای برخی از کشور ها لغو روادید انجام شود ، برای لغو روادید به صورت یک طرفه نیازمند مصوبه هیئت دولت هستیم .

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت : در گام اول لغو روادید برای گردشگران کشور عمان انجام شد ، با وجود سوالاتی که در مورد این لغو یک طرفه از سوی دولت مطرح شد خوشبختانه دولت محترم قانع شد و این لغو روادید صورت گرفت ، این موضوع بسیار در توریست سلامت تاثیر گذار بود و استان های جنوبی کشور شاهد تاثیرات این لغو روادید بودند.

وی خاطرنشان کرد:  در آینده نزدیک هم لغو روادید با کشور چین را در دستور کار داریم .

انتهای پیام /س

حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در اصفهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.