رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۷۰۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و فاسد در شهرستان سیرجان ضبط و معدوم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا زینلی پور ،رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان  گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی، کشتارگاه ها، سردخانه‌ها ومراکز نگهداری مواد لبنی در سطح شهرستان صورت گرفته است که از این تعداد حدود ۱۸ مورد غیر بهداشتی مشاهده و نهایتا بیش از ۷۰۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی، فاسد و تارخ منقضی ضبط و امحاء شد.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان افزود: طی این مدت ۴ مورد پرونده به مراجع قضایی ارجاع و معرفی شد و با دستور قضایی محل عرضه گوشت و فرآورده‌های دامی این ۴ متهم پلمب و با آنان برخورد شد.

وی با اشاره به نظارت‌های مستمر بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه و همچنین کشتار گاه‌های دام و طیورگفت: به منظور افزایش دقت و تشخیص نهایی از موارد غیر بهداشتی مشاهده شده بیش از ۵۰ مورد نمونه برداری صورت گرفته است.

این مقام مسئول تعداد کشتار انجام شده در کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان را طی ۷ ماه گذشته بیش از ۲۰۰۰۰ هزار راس دام سبک، بیش از ۳۰۰۰ راس دام سنگین و بیش از سه و میلیون قطعه اعلام کرد وگفت: از این تعداد دام و طیورکشتار شده مقدار ۶۰۰۰ کیلوگرم فراورده‌های غیر بهداشتی و ناسالم از چرخه مصرف خارج شد.

 زینلی پور نظارت بر مراکزتولید، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی را از وظایف ذاتی دامپزشکی بر شمرد واز مردم خواست: فرآورده خام دامی مورد نیاز را از مراکز معتبر و مجاز تهیه کنندو در این راستا شبکه دامپزشکی سیرجان درتجهیز کشتارگاه صنعتی دام سیرجان به پیش سرد و کامیون‌های یخچال دار حمل فرآورده‌های خام دامی اقدام کرده است.

وی برتوجه به تاریخ تولید و انقضای گوشت‌های بسته بندی شده هنگام خرید تاکید کرد و گفت: همشهریان سیرجانی هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه مواد غذایی با منشا دامی را با تلفن ۴۲۲۰۵۰۳۶ شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ی

کشف مواد خام دامی فاسد در سیرجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار