ممکن است انسان غسل واجبی به گردن داشته باشد؛ در این صورت می‌تواند به زیارت برود؟

جکم شرعی اربعین باید این حکم شرعی را بدانند + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کسی که غسل واجبی به گردن داشته باشد، نمی‌تواند در مساجد و حرم مطهر ائمه اطهار (ع) وارد شود. منظور از حرم ائمه اطهار (ع) البته همه رواق‌ها و شبستان ها نیست؛ بلکه منظور آن رواقی است که ضریح مقدس ائمه در آن قرار دارد.

با این حال؛ مرقد امامزادگان از این قاعده مستثنی است. بهتر این است که در آنجا هم فرد اگر غسل واجبی مانند جنابت به گردن دارد، وارد نشود؛ اما فی نفسه این کار اشکال شرعی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی آذر طوسی کارشناس مذهبی و مدرس دانشگاه، توضیحاتی را در این باره ارائه کردند که می‌توانید در ویدئوی زیر آن را مشاهده کنید.

دانلود

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
نماز دریافت کنندگان حقوق های نجومی؟نماز اختلاس کنندگان؟نماز احتکار کنندگان؟نماز دکترهای زیر میزی بگیر؟و ... چه حکمی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
سلام چرا معجزات شفا بخش قرآن از شبکه ها پخش نمیشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
نماز کسی که از بانک پول نزول می گیرد چه حکمی دارد؟ نماز کسی که احتکار می کند چه حکمی دارد ؟نماز کسی که گران فروشی و کم فروشی می کند چه حکمی دارد ؟نماز کسی که دروغ می گوید چه حکمی دارد ؟ نماز کسی که ریا می کند چه حکمی دارد ؟نماز کسی که شرب خمر می کند چه حکمی دارد ؟نماز کسی که از بیت المال مسلمین دزدی می کند چه حکمی دارد ؟نماز کسی که در اداره یا شرکت یا کارخانه کم کاری می کند چه حکمی دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
He
۱۹:۲۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
سلام
اگه نماز درست مي خوندن كه اين كارا رو نمي كردن
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۴۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
اگر به نماز اعتقاده قلبی داشت که این کارها انجام نمیداد حالا یک کار واجب ترک نکرد نماز میخواند خوب هست شاید همین نماز هدایتش کند و اصلاح شود .چونکه نماز ستون دین هست .خدا همه را هدایت کند .
آخرین اخبار