طرح غربالگری تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال اول آبان در استان زنجان آغاز می‌شود.

اول آبان، آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم در استان زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زنجان، معاون توسعه وپیشگیری اداره کل بهزیستی استان گفت: امسال بیست و دومین دوره طرح غربالگری تنبلی چشم  اول آبان همزمان با سراسر کشور در استان زنجان  انجام خواهد شد.
 
وی افزود: 360  پایگاه   و 157 مهد کودک با 350 مربی آموزش دیده در سطح استان زنجان به منظور ارائه خدمات به کودکان راه اندازی شده و خانواده ها می توانند به این مراکز مراجعه کنند.
 
 آقا محمدی با اشاره به لزوم مراجعه تمام کودکان 3 تا 6 سال به مراکز غربالگری چشم ادامه داد :  بیش از ۶۱ هزار کودک جامعه هدف این طرح در استان هستند که هدفگذاری برای تحت پوشش قراردادن بیش از ۸۰ درصد آنان است.

معاون توسعه وپیشگیری اداره کل بهزیستی استان  خاطر نشان کرد : برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم توسط بهزیستی در سطح استان زنجان  اجرا می‌شود.

شناسایی زود هنگام تنبلی چشم منجربه جلوگیری از ضعیف شدن چشم کودکان در بزرگسالی می شود  و با توجه به اینکه ظاهر چشم کودکانی که مبتلا به تنبلی چشم هستند طبیعی است خانواده ها باید در طرح های غربالگری تنبلی چشم شرکت کرده و در صورت مشاهده مشکل مراحل درمان را پیش گیرند.
انتهای پیام/ن
 
 

انجام طرح غربالگری چشم در زنجان

برچسب ها: علوم پزشکی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.