وزیر کشور در گفت و گوی تلفنی با همتای پاکستانی خود خواستار همکاری بیشتر دولت اسلام آباد با نیرو‌های نظامی و انتظامی ایران برای تعقیب و سرکوب گروهک‌های تروریستی شد.
 
فعالیت‌های تروریستی در مرز‌های ایران و پاکستان باید متوقف و سرکوب شودبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت و گو تلفنی با شهریار آفریدی همتای پاکستانی خود تاکید کرد: جمع آوری اطلاعات، تعقیب و سرکوب گروههای تروریستی مورد انتظار است و نیروهای نظامی و انتظامی ایران آمادگی دارند با همکاری طرف پاکستانی به اهداف مشترک در خصوص تامین امنیت مرزهای دو کشور برسند.
 
شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان هم در این گفت و گو به  رحمانی فضلی اطمینان داد؛ اقدامات لازم در خصوص آزاد سازی نیرو های ایرانی ربوده شده در مرز، از سوی پاکستان انجام شود.
 
وزیر کشور پاکستان افزود: عمیقا از حادثه اخیر تروریستی در مرزهای دو کشور متاثر شدم اما اطمینان می دهیم تمام تلاشهای خود را برای حل این مسئله بکار بگیریم و معتقدم اینگونه تلاشهای مذبوحانه خللی در روابط خوب دو کشور ایجاد نخواهد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای آزادی گروگانها از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و هواپیماهای گشت پاکستانی مظنونان را تحت نظر دارند و در این زمینه همکاری عملیاتی خوبی با نیروهای ایرانی داریم.
 
در بخش دیگری از گفت وگو، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به اینکه پاکستان کشور دوست و برادر ماست و امنیت، توسعه و همکاری مبنای روابط دو کشور است، به موضوع اربعین پرداخت و خواستار تسهیل در اعزام زائران پاکستانی از سوی دولت این کشور، از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران شد.
 
رحمانی فضلی گفت: اقدامات و تسهیلات لازم در خصوص اعزام زائران پاکستانی از طریق مرز تعیین شده، فراهم  است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۲:۲۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
فعا لیت های ترورستی در پاکستان سر کوب شده با تشکر
آخرین اخبار