آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد به منظور بررسی شرایطی که به کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان منجر شده است، باید تحقیقات بین‌المللی صورت گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا امروز شنبه اعلام کرد به منظور بررسی شرایطی که به کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان – ولیعهد عربستان-- منجر شده است، باید تحقیقات بین المللی صورت گیرد.

تاجانی در یک پیام توئیتری نوشت: «به فوریت باید تحقیقات دقیق و بین المللی برای بررسی شواهد و روشن شدن شرایط انجام بگیرد.»

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست روز 2 اکتبر برای تنظیم اسناد ازدواجش به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول رفت ولی هرگز خارج نشد.

مقامات عربستان سعودی پس از 18 روز ناچار شدند به کشته شدن او اعتراف کنند. تلویزیون دولتی عربستان با تایید قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی ادعا کرد وی بر اثر درگیری در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

در همین حال، سخنگوی حزب حاکم ترکیه اعلام کرد پیش از تکمیل تحقیقات کسی را به قتل خاشقجی متهم نمی‌کند، اما هیچ چیز از  این پرونده را پنهان نمی‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار