استاندار خراسان رضوی گفت: حجم صادرات در استان خراسان رضوی طی شش ماه گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

صاحبان کالا برای تداوم حضور در بازار نیازمند استاندارد سازی هستندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در همایش روزملی استاندارد، گفت: علی رغم تمامی تهدیدات دشمن و تحریم‌های استکباری شاهد رونق تولید هستیم به طوری که طی شش ماه گذشته ۶۷ هزار فرصت شغلی محقق شده است.

وی با بیان اینکه رعایت استاندارد یکی از ضرورت‌های زندگی اجتماعی است،تصریح کرد: صاحبان کالا و برند برای حفظ و تداوم حضور خود در بازار نیازمند استاندارد سازی تولیدات خود هستند.

استانداری خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیت دانایی استان برای ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی و کاهش هزینه‌ها استفاده کرد و این موضوع به عنوان یک راهبرد در دستور کار همه بخش‌های دولتی و خصوصی قرار گیرد.

رشیدیان با تأکید بر تقویت تعامل مدیران و فعالان اقتصادی با مراکز علمی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان برای تحقق این امر،افزود: نقش مسئولان کنترل کیفیت و واحد‌های تحقیق و پژوهش کارخانه‌ها در این حوزه تعیین کننده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی،تصریح کرد: تحقق به تأکیدات مقام معظم رهبری به منظور ارتقاء کیفیت، بهره وری، کاهش هزینه‌های تولید و توجه به جمعیت مخاطب است که تمامی این موارد از طریق استاندارد اجرایی می‌شود.

استانداری خراسان رضوی با تأکید بر کاهش فرآیند‌های زمانبر و تکراری بین دستگاه‌ها گفت: امضاء تفاهم بین دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد برای تحقق این موضوع، نمونه‌ای است که باید در سایر دستگاه‌ها اجرایی شود.

رشیدیان با اشاره به شعار امسال استاندارد به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی،افزود: خراسان رضوی در تحقق این موضوع از جمله استان‌های پیشرو بوده و با هوشمندسازی شهر‌ها، راه اندازی استارتاپ ها، اهتمام ویژه برای ایجاد کریدور علم و فناوری رضوی و شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری در این راستا گام برداشته است.

انتهای پیام // ف. ش
 

افزایش ۳۲ درصدی صادرات در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.