عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مجلس با حضور مسئولان وزارت موضوع ربوده شدن مرزبانان میرجاوه را بررسی می‌کند.


بررسی موضوع ربوده شدن مرزبانان میرجاوه را با حضور مسئولان وزارتخارجه در مجلس/شریعتمداری تخصصی کافی در وزارت کار نداردمحمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به آتش سوزی‌های تالاب هورالعظیم، گفت: چون تشکیل دولت جدید عراق با تاخیر صورت گرفته و مسئولان جدید هنوز سرکار نیامده‌اند، بررسی این موضوع کمی با مشکل مواجه شده است، اما وزارت امور خارجه کشورمان با پیگیری، تذکرات لازم را به مسئولان عراق داده است.

بررسی ربوده شدن مرزبانان ایرانی در کمیسیون امنیت ملی

رضایی همچنین با اشاره به ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان اظهار کرد: مسئولان کشورمان بار‌ها در موارد این چنینی به دولت پاکستان تذکر دادند، اما از آنجا که مرز‌های جمهوری اسلامی ایران امنیت بالایی دارد، آنها به مرز‌های غربی خود توجهی ندارند، در این میان عناصر و گروهک‌های وابسته به کشور‌های عربی از این موضوع سوء استفاده می‌کنند و دست به چنین اقدامات ایذایی می‌زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: مجلس به ویژه کمیسیون امنیت ملی در حال بررسی این موضوع است و قطعا از فرماندهان نظامی و امنیتی و مسئولان وزارت امور خارجه برای ارائه گزارش و پاسخ به نمایندگان دعوت می‌کند، البته طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود که رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز برای بررسی این موضوع از این منطقه بازدید کند، امیدوارم سرنوشت مرزبانان زودتر مشخص شود.

با حضور شریعتمداری در وزارت کار مخالفم

نماینده مردم خمین در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود احتمالا شریعتمداری گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار است گفت: مطمئن نیستم که این موضوع چقدر صحت دارد.

رضایی ادامه داد: وزارت کار، دستگاه مهمی است و کسی که اداره‌ آن را بر عهده می‌گیرد، باید در حوزه‌های مربوط به این وزارتخانه تخصص و تجربه‌ کافی داشته باشد که متاسفانه چنین سوابقی در کارنامه‌ آقای شریعتمداری وجود ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شخصا با توجه به جایگاه مهم وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی مخالف حضور آقای شریعتمداری در این وزارتخانه هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار