معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

54 تیم غربالگری بیماری ها در استان ایلام مستقر می شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از استقرار 54 تیم غربالگری همزمان با اربعین حسینی در مهران خبر داد.

54 تیم غربالگری بیماری ها در استان ایلام مستقر می شوند

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام:  راضی ناصری فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  استان ایلام گفت: هم اکنون سه تیم در گیت های ورودی در مرز مهران برای غربالگری زائران مستقر شده و با توجه به حجم بالای ورود زائران به کشور در ایام اربعین این تیم ها به 20 تیم افزایش می یابد و نمونه برداری لازم را انجام می دهند.

وی افزود: غربالگری زائران اربعین از طریق تب سنج لیزری صورت می گیرد و تیم های غربالگری مستقر در مرز و ورودی های دیگر، بیماران را شناسایی و در صورت داشتن علائم بیماری اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهند.

وی تاکید کرد : افرادی که پس از بازگشت از این سفر معنوی دچار علائم بیماری باشند، به مسیر دیگری هدایت شده و فرآیند درمانی روی آنها انجام می شود تا ضمن اطمینان از سلامت این زائران از ورود هرگونه عوامل بیماری زا به داخل کشور جلوگیری شود.

 ناصری فر با بیان اینکه حوزه بهداشت در ایام تردد زائران اربعین تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بکار می گیرد، اظهار کرد : نیروهای بهداشت محیط به منظور حفظ سلامت مواد غذایی مورد مصرف زائران از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان بخصوص در شهرستان مهران بازید و از آب آشامیدنی نیز نمونه برداری بعمل خواهد آمد.

 

انتهای پیام/ه

خدمات رسانی بهداشتی به زائران اربعین در ایلام

برچسب ها: محرم97 ، اربعین97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.