امام جمعه ارومیه بر لزوم ایجاد اشتغال در بنا‌های تاریخی و گذرگاه‌های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در شورای فرهنگ عمومی استان گفت:باید مسئله ایجاد اشتغال در مجاورت گذر‌های فرهنگی و بنا‌های تاریخی از اول کار مورد بررسی قرار گیرد و مقدمات ایجاد اشتغال را در کنار آن انجام داد.

وی ادامه داد:در مورد مسجد جامع باید بودجه‌ای اختصاص یابد و زندگینامه علمای شیعه و اهل سنت شهر در کنار مسجد جامع تحت عنوان گذر علماء ایجاد شود.

محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران کل در دفتر امام جمعه ارومیه گفت: آذربایجان غربی با وجود پیشینه فرهنگی و برخورداری از اماکن تاریخی، بخوبی معرفی نشده است درحالیکه با ساماندهی مکان‌های تاریخی و معرفی مناسب آن‌ها می‌تواند به عنوان مرکز تاریخی- گردشگری کشور مطرح شود.

وی افزود: شناسایی و ساماندهی گذر‌های فرهنگی و معرفی آن‌ها به گردشگران می‌تواند زمینه را برای حضور گردشگران بیشتر فراهم کند.

استاندار آذربایجان غربی گفت:با توجه به رشد تکنولوژی، نسل جدید توجه کافی به مباحث تاریخی و فرهنگی ندارند که باید این موضوع نیز در برنامه ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی افزود:به نقش آذربایجان غربی در دفاع مقدس و همچنین عملیات‌های انجام شده در این منطقه بخوبی پرداخته نشده است؛ مقابله با ضدانقلاب، گروه‌های تبلیغاتی، عملیات‌های نظامی و همچنین نقش اقشار مختلف مردم در جنگ محور‌هایی است که باید برای نسل جوان بازگو شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه کار رسانه‌ای عمیق و مطالعه شده در زمینه دفاع مقدس انجام نگرفته و محتوا‌های تولیدی در صدا و سیما و نشریات مکتوب سطحی است.

وی گفت: مقبره سید صدرالدین نماد جنگ چالدران است که متاسفانه رو به فراموشی است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی مقبره سید صدرالدین و همچنین ایجاد المان و موزه در جوار این مقبره بر اساس طرح مطالعاتی و کارشناسی تامین می‌شود تا این مکان تاریخی احیا شده و مقصد گردشگری شود.

در ۲۱ نقطه شهر ارومیه که در زمان جنگ، بمباران شده است المان و یا تابلو نصب شود.

 
انتهای پیام/م
 

شورای فرهنگ عمومی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.