به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان امروز «شنبه» در نشست خبری گفت: موضوع ارز در کشور ما دچار چالش شده است. ورزش جز اولویت‌ها دولت برای پرداخت ارز دولتی نبود، اما هدف ما حمایت از فدراسیون‌ها است و سعی کردیم بعد از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ارز مورد نظر را تامین کنیم. در این مسیر دولت نهایت همکاری داشت. دولت با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به سایر فدراسیون‌ها و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس موافقت نکرد، اما با پیگیری‌ها و مذاکره با وزیر اقتصاد توانستیم ارز ثانویه را برای سرخابی‌های پایتخت تامین کنیم.

فرامرزیان: نمی‌توانیم بیش از حد به فدراسیون فوتبال کمک کنیم /بازنشسته‌ها به زودی می‌روند / مردم قبول نمی‌کنند منابع دولت به صورت پاداش هزینه شود

او تصریح کرد: از ۱۵ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مرداد بیش از ۱۰ میلیون دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومانی به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم و یک روز هم تاخیر نداشتیم. بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را زودتر از موعد به فدراسیون کشتی پرداخت کردیم تا بتواند ورزشکاران را مسابقات جهانی و بین المللی اعزام کند. فدراسیون کشتی، ارز را با قیمت ۱۰ هزار تومان دریافت کرد و تفاوت آن را وزارت ورزش و جوانان به حساب فدراسیون واریز کرد.

فرامرزیان گفت: مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، موافقت وزیر اقتصاد را برای افتتاح حساب ارزی گرفته است و به زودی ارز ثانویه را دولت به این حساب واریز می‌کند و ما می‌توانیم ارز مورد نیاز فدراسیون‌ها و سرخابی‌های پایتخت را تامین کنیم.

فرامرزیان: نمی‌توانیم بیش از حد به فدراسیون فوتبال کمک کنیم /بازنشسته‌ها به زودی می‌روند / مردم قبول نمی‌کنند منابع دولت به صورت پاداش هزینه شود

او درباره این موضوع که آیا تا این لحظه ارز دولتی به باشگاه پرسپولیس اختصاص داده شده است یا خیر، اظهار کرد: هنوز به باشگاه پرسپولیس ارزی تعلق نگرفته است و در حال پیگیری این موضوع هستیم. سعی می‌کنیم هر چه زودتر ارز مورد نیاز استقلال و پرسپولیس را پرداخت کنیم تا مدیران این ۲ باشگاه بتوانند مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی خود را پداخت کنند. در حال حاضر ۵۰۰ هزار یورو برای استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته ایم.

او درباره کمک وزارت ورزش و جوانان برای نهایی کردن قرارداد کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تا این لحظه به فدراسیون فوتبال کمک کردیم در ادامه هم خواهیم کرد. سعی می‌کنیم در نهایی کردن قرارداد کی‌روش به فدراسیون کمک کنیم، اما اگر به فدراسیونی پیش از حد کمک کنیم، فدراسیون‌های دیگر ضربه می‌خورند. لازم به ذکر است که فدراسیون فوتبال نهاد عمومی غیر دولتی است و برای آن‌ها بودجه مصوب نداریم و فقط کمک می‌کنیم.

فرامرزیان: نمی‌توانیم بیش از حد به فدراسیون فوتبال کمک کنیم /بازنشسته‌ها به زودی می‌روند / مردم قبول نمی‌کنند منابع دولت به صورت پاداش هزینه شود

فرامرزیان در ادامه گفت: تا امروز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم و حتی یک روز تاخیر در پرداختی‌ها نداشتیم، اما باید این موضوع هم در نظر بگیریم که اعتبارات دستگاه‌ها بر اساس ریال است و پرداخت مان سکه است و این تفاوت آن را زیاد می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: وزارت ورزش باید بیش از ۲۷ هزار سکه طلا به عنوان پاداش به مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا پرداخت کند. در آیین نامه آمده است، ورزشکارانی که چند مدال آورده اند، درصد پاداش آن‌ها کاهش می‌یابد. تصور نمی‌کنم مردمی که در این شرایط زندگی می‌کنند، قبول می‌کنند منابع دولت به این صورت هزینه شود.

او درباره قانون منع استفاده از بازنشسته‌ها در دستگاه‌های دولتی اعلام کرد: قانونی تصویب شده که افراد بازنشسته باید تغییر کنند و قبل از ۲۴ آبان باید افراد بازنشسته را جابجا کنیم. سعی داریم در دهه اول آبان ماه لیست ابتدایی بازنشسته‌ها را آماده کنیم تا مشکلات با سرعت بیشتری رفع شود.

فرامرزیان درباره آخرین وضعیت تعمیر و بازسازی ورزشگاه آزادی گفت: ورزشگاه آزادی درحال تعمیر است و شرکت توسعه و نگهداری در حال انجام این کار است. سعی می‌کنیم تمام ایراد‌های اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا را هر چه زودتر رفع کنیم.

انتهای پیام/

ارز دولتی به فدراسیون‌ها و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.