۳۵۰ میلیارد تومان برای ساخت جاده دشت ارژن به تنگ ابوالحیات در غرب فارس در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حاشیه بازدید از روند ساخت جاده دشت ارژن به تنگ ابوالحیات و تونل مُحرم در جاده کازرون به بوشهر، گفت: این طرح به طول ۲۱ کیلومتر در ۲ قطعه ۱۰ و ۱۱ کیلومتری به وسیله ۲ پیمانکار در حال اجرا است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی این ۲ قطعه ۷۱ درصد است.

خادمی ادامه داد: در مسیر این جاده، یک دهانه پل بزرگ و ۲ تونل یکی به طول ۴۴۴ متر و دیگری ۱۸۵ متر حفاری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسیر دشت ارژن به تنگ ابوالحیات یکی از جاده‌های پُر خطر فارس و استان‌های جنوبی کشور است گفت: امیدواریم تا نیمه نخست سال ۹۸ این طرح به اتمام برسد و آماده بهره برداری شود.

خادمی همچنین در مورد تونل در دست ساخت مُحرم در جاده کازرون به بوشهر گفت: ساخت این تونل مهم است و مصمم هستیم با تخصیص اعتبار در سال ۹۷ و سال آینده به روند پیشرفت این طرح شتاب بیشتری بخشیم.

تونل مُحرم سال ۸۴ کلنگ زنی شد و تا کنون هزار و ۵۰ متر از این تونل ۲ هزار و ۴۰۰ متری حفاری، اما به سبب مشکلات مالی چندین بار عملیات آن متوقف شده است.

مرتضی حیدری، مشاور طرح قطعه یک جاده دشت ارژن به تنگه ابوالحیات هم در این بازدید با اشاره به اینکه طول قطعه یک این این جاده ۱۰ کیلومتر است، گفت: عملیات اجرای این طرح از سال ۹۱ شروع شده، تا کنون ۱۷۹ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و تا اتمام آن ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

هوشنگ حیدری، مشاور قطعه ۲ این جاده هم بیان کرد: عملیات ساخت این قطعه که ۱۱ کیلومتر طول دارد، سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون ۷۵ درصد آن با صرف ۳۴۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است و برای اتمام آن به ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.