غول پیکرترین هواپیمای ساخت بشر راهی آسمان‌ شد+ تصاویر

هوایپمای غول پیکراستراتولانچ (Stratolaunch) اولین پرواز خود را تنها چند روز پس از مرگ بنیان گذار مشهور آن، پل آلن (Paul Allen) انجام داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پل آلن، یکی از مدیران موفق حوزه فناوری اطلاعات دنیا بود که در همپا با بیل گیتس در شکل‌گیری مایکروسافت نقشی ارزشمند داشت، هرچند بعد‌ها از مایکروسافت جدا شد.

ساخت هواپیمای دوقلوی Stratolaunch درسال ۲۰۱۷ تمام شد و از آن زمان به بعد درحالی طی کردن آزمون‌های آزمایشی بوده است.

هفته گذشته، پل آلن، بنیان گذار شرکت هواپیما‌سازی دراثر عارضه‌های جانبی ناشی از سرطان خون لنفوم غیرهاجکین (non-Hodgkin's lymphoma) جان خود را در ۶۵ سالگی از دست داد.


هواپیمای stratolaunch به صورت دو هواپیمای متصل به همدیگر است، کابین سمت راست، کابین اصلی خلبان برای هدایت است. هواپیما قابلیت جابه جایی و حمل محموله‌های سنگین را دارد، ۶ موتور (از نوع موتور‌های به کار رفته درجمبو جت ۷۴۷)، ۲۸ چرخ، و پهنای بین دوبال ۱۱۷ متر، بیشتر از طول زمین بازی فوتبال از دیگر ویژگی‌های این هواپیما غول‌پیکر است.


توانایی پرواز در لبه‌های بالایی جو کره زمین، ازجمله قابلیت‌های منحصربه فرد هواپیماست که برای جابه جایی محموله‌های فضایی، ماهواره‌ها و سایر ماموریت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، شرکت سازنده این هواپیما همچنین درحال تولید نسلی جدید از هواپیما با قابلیت‌های مختلف برای استفاده در مسافرت‌های فضایی و حمل محموله های سنگین است.


پل آلن نقشی قابل توجهی در انجام محاسبه‌های رایانه‌ای برای موفقیت مایکروسافت و ویندوز داشته است، بیل گیتس دوست و همکار پل آلن، درگذشت او را فقدانی بزرگ اعلام کرده است.

در اولین آزمایش، هواپیما با سرعت‌های ۴۱ و ۷۴ کیلومتر درساعت پرواز آزمایشی خود را انجام داد و اکنون در جدیدترین پرواز تاکسی موفقیت آمیز خود را انجام داد.


۶ موتور این هواپیما در مجموع ۴ تن وزن دارند و نیاز به بدنه دوقلو برای پرواز دارد.

در زمان پرواز خدمه هواپیما شامل یک خلبان، کمک خلبان و یک مهندس پرواز است که در کابین خلبان درسمت راست هواپیما به هداست آن می‌پردازند.


وزن هواپیمای Stratolaunch درحالت بدون محموله حدود ۲۲۷ تن و می‌تواند حداکثر ۵۹۰ تن محموله را حمل کند.

یکی از هدف‌های سازندگان این هواپیما افزایش میزان حمل محموله به مناطق مختلف کره زمین و حتی لایه‌های بالایی جو زمین و کاهش هزینه حمل محموله و ماهواره‌ها نسبت به فناوری‌های مشابه است.


این روز‌ها شرکت‌های پیشتاز صنعت هوافضا مانند بوئینگ، ویرجین گالاکتیک، آمازون و اسپیس ایکس بر سر ساخت موشک و سفینه‌های فضایی برای ارسال محموله و فضانورد به ماموریت‌ها فضایی و حتی سایرسیاره‌ها رقابتی تنگاتنگ دارند.

این شرکت‌ها درتلاش هستند با استفاده از فناوری‌های برتر و پیشرفته از هزینه‌های سرسام آور ارسال موشک و ماهواره به فضا بکاهند و موشک‌هایی با قابلیت استفاده دوباره برای ماموریت‌های آتی بسازند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اولین تاکسی هواپیمای غول پیکر دوقلوی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار