مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت:تلفات جاده‌ای و مصرف سوخت پس از بهره برداری بخشی از بزرگراه چترود - راور - دیهوک کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،نیکوفرجام معاون امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور و نظری مدیرکل بودجه وزارت راه و شهرسازی به همراه بلوردی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان از روند دوبانده سازی محور چترود - راور- دیهوک بازدید کردند.

در این بازدید که به منظور تسهیل در امور مالی و بودجه پروژه دوبانده سازی محور چترود - راور- دیهوک انجام شد، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: محور چترود - راور - دیهوک، بخشی از کریدور ارتباطی جنوب شرق به شمال و شمال شرقی کشور به شمار می‌رود و در حلقه اتصال بندر چابهار و میرجاوه به پایانه مرزی ماهی رود در استان خراسان جنوبی و مرز بازرگان در خراسان شمالی و کشور‌های آسیای میانه واقع شده است.

بلوردی حجم بالای سفر‌های زیارتی و سیاحتی به استان خراسان و شمال شرق کشور و همچنین میزان بالای صادرات میوه، تره بار و محصولات کشاورزی به این منطقه را از دیگر نکات حائز اهمیت در خصوص محور چترود - راور - دیهوک برشمرد.

وی با تاکید بر کاهش قابل توجه تلفات جاده‌ای و کاهش مصرف سوخت پس از بهره برداری  بخشی از بزرگراه چترود - راور - دیهوک افزود: ۱۹۵ کیلومتر از این محور در محدوده استان کرمان قرار دارد که تا کنون ۵۷ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده و به بهره برداری رسیده و دوبانده سازی ۱۰۱ کیلومتر دیگر نیز در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: از مجموع ۱۰۱ کیلومتر در دست اجرا، ۲۰ کیلومتر آن آماده اجرای آسفالت است.

گفتنی است پروژه احداث بزرگراه چترود - راور - دیهوک مجموعا با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
انتهای پیام/ی

‍ بازدید معاون امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور از بزرگراه چترود- راور- دیهوک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار